Több mint 1 százalékkal erősödött a Boeing árfolyama arra a hírre, hogy a vállalat 600 millió dolláros megrendelést kapott Washingtontól az új elnöki különgépek megtervezésére. Ez jelentős tételnek számít a lassan csereéretté váló szuperbiztos repülők gyártási költségeihez képest. Az új Air Force One-ból is kettő lesz majd, méghozzá a 747–8-as Jumbo alapjaira építve. Érdekesség, hogy a gépek „orosz származásúak”, mivel az amerikai légierő azt a két Jumbót veszi majd meg, amelyeket az egykor második legnagyobb orosz légitársaság, a Transaero rendelt meg még 2013-ban, s amelyekre a cég 2015-ös csődje után a flottáját felvásárló Aeroflot már nem tartott igényt. A négy megrendelt Jumbo közül kettő elkészült, de nem szállították le, mivel a Transaero nem fizetett. A légierő szakértők szerint meglehetősen jutányos, 386,8 millió dolláros árat fizet a Boeingnek a gépek darabjáért. A Jumbók utoljára februárban végeztek tesztrepülést, azóta a Mojave-sivatag egyik légibázisán várnak sorsukra – írja a Defense One portál.
Az elnöki flotta jelenlegi két 747–200B típusú gépét harmincéves szolgálat után „nyugdíjazzák”. Az elnök és kísérete számára biztonsági kommunikációs rendszert, műtétek elvégzésére alkalmas minikórházat, saját védelmi és automata leszállórendszert és önellátó energiaközpontot építenek az óriásgépbe, amelyben utazásai során maximális kényelmet élvezhet az épp aktuális amerikai elnök. Azt egyelőre nem tudni, hogy a gépcsere mennyibe kerül majd az adófizetőknek, mindenesetre a Boeingnél dolgoznak azon, hogy Donald Trump utasításának eleget téve radikálisan csökkentsék az árat, igaz, nem a biztonság rovására. Az elnök még januári beiktatása előtt felháborodott, amikor szembesült a gépcsere költségvetésével, és Twitter-üzenetben szólította fel a Boeing vezetőit, hogy ha akarják az üzletet, szálljanak le a földre, és írják át a büdzsét, különben egyszerűen törli a programot, amelynek akkori költségterve már négymilliárd dollár felett járt. A Pentagon 2018-as költségvetési terveiből az derül ki, hogy a következő négy évben a programra közel 3,2 milliárd dollárt kért a légierő. Donald Trump a második elnöki ciklusban szállhat fel először az új gépekre – már ha ismét elindul és újraválasztják.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.