A vállalkozások esetében az adózás terén a bürokráciacsökkentést leginkább a „szolgáltató NAV” szlogen alatt érdemes keresni. Az adóhatóság új intézkedéseivel a cégek támogatására, s nem a hatósági jelenlétre igyekszik helyezni a hangsúlyt – ennek jele, hogy a kis- és a középvállalkozások első botlását még nem követi szankció, ha a hibát az adózó a NAV jelzésére orvosolja.
Nagymértékben segíti az adózással kapcsolatos ügyek intézését a társaságok, egyéni vállalkozók elektronikus ügyintézés felé terelése is. Ez magában foglalja például az EKÁER és a tételes áfa nyilatkozattételi kötelezettség elektronizálását is.
Előkészületben van a számlázóprogramok „bekötése” a NAV-hoz. Ez egyszerűsítheti a cégeknél a könyvelői munkát. A kötelező e-számlázás ugyanis automatikusan végzi el a feladatokat, így erőforrás szabadulhat fel. A szabályozás szerint a 100 ezer forintot meghaladó áfatartalmú számlákról kap automatikus, valós idejű információt a NAV. Ez egyben azt is jelenti, hogy a számlát befogadó vállalkozás is valós időben értesülhet a számára kiállított számláról és annak tartalmáról, megkönnyítve és meggyorsítva így a bejövő számlákkal kapcsolatos ügyintézést.
A folyamat pedig nem áll meg. A kormány által támogatott elektronikus fizetés elősegítésével és a már említett e-számlázás bevezetésével valóban komoly lépéseket tehet a kabinet abba az irányba, hogy tovább fehérítse a gazdaságot, ami (a rendelkezésre álló adatmennyiség gyors bővülésének köszönhetően) nagyban csökkentheti a cégek adminisztrációs terheit.
Tématámogatás. Készült Magyarország Kormánya támogatásával
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.