Az Európai Unió statisztikai hivatala (Eurostat) hétfőn közölte, hogy a szezonálisan kiigazított adatok szerint a 19 tagú eurózónában havi összevetésben 1,5 százalékkal, éves szinten pedig 2,8 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom. Elemzők havi 1,3 százalékos és 2,2 százalékos éves növekedést vártak, miután októberben az előző hónaphoz képest 1,1 százalékkal csökkent, éves összehasonlításban pedig 0,2 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom.
Az Európai Unióban havi 1,5 százalékkal, éves összevetésben pedig 2,7 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom novemberben az előző hónapban mért 0,6 százalékos csökkenés, illetve 0,7 százalékos növekedés után.
Az előző év novemberéhez képest az euróövezetben 1,6 százalékkal, az unióban pedig 1,4 százalékkal nőtt az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, míg a benzinkutaké 0,2 százalékkal, illetve 0,9 százalékkal bővült. A nem élelmiszeripari termékek eladása az euróövezetben és az unióban egyaránt 4,1 százalékkal ugrottak meg.
Az uniós tagállamok közül a legnagyobb mértékben Romániában (10,9 százalék), Lengyelországban (7,6 százalék) és Máltán (7,0 százalék) nőtt az éves kiskereskedelmi forgalom. Csökkenést csak Észtországban mértek, 1,2 százalékot.
Havi összehasonlításban az euróövezetben 1,2 százalékkal emelkedett az élelmiszerek, italok és dohánytermékek forgalma, a nem élelmiszeripari termékek eladásai pedig 2,3 százalékkal nőttek. Az unióban szintén 1,2 százalékkal bővült az élelmiszerek, italok és dohánytermékek eladása, a nem élelmiszeripari termékeké pedig 2,1 százalékkal.
Októberhez képest leginkább Portugáliában (3,9 százalék), Szlovéniában (2,8 százalék), Németországban (2,3 százalék) és Horvátországban (2,1 százalék) nőtt a kiskereskedelmi forgalom. Csökkenést csak Észtországból jelentettek, 0,2 százalékosat.
Az Eurostat adatai szerint Magyarországon éves szinten 6,4 százalékkal, az előző hónaphoz képest pedig 0,7 százalékkal bővült a kiskereskedelmi forgalom novemberben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.