Limuzin a túlóra után, gourmet reggeli a munkahelyen egy neves séffel, elektromos kerékpár, avagy kertészrendelés fűnyírásra – már ilyen prémium-cafeteriaszolgáltatásokat is nyújtanak egyes magyar cégek a dolgozóiknak. Fata László cafeteria-szakértő a Világgazdaságnak elmondta: természetesen fontos a megfelelő alapbér, ám a dolgozók nagyra értékelik, ha a munkáltató figyelmet szentel rájuk, a kedvükben jár. A munkaadónak elemi érdeke, hogy a mai, ínséges munkaerőpiaci helyzetben megbecsülje, megtartsa az értékes munkát végző dolgozóit.
Egyre több a közösségépítő, emberi kapcsolatokat erősítő program. Ilyen lehet, ha egy sporteseményt bérelt VIP-páholyból tekinthetnek meg a cég munkatársai, vagy együtt mennek koncertre, közösen zenélnek, főznek. A csapatépítő tréningek többnaposak is lehetnek.
Extra egészségügyi szolgáltatásként a dolgozók magánklinikán szűrővizsgálatokon vehetnek részt, vagy ott gyógykezelhetik őket. Némelyik munkahelyen le lehet dőlni ebéd után, máshol privát fülkét tartanak fenn a nyugodt telefonáláshoz. Nem egy helyen munka közben konditerembe vonulhat a dolgozó, terjed a munkahelyi masszázs is.
Bizonyos munkaadók bölcsődét létesítenek, vagy szobát alakítanak ki a betegség után óvodába még nem vihető lurkóknak, esetleg otthonra rendelnek mellé bébiszittert. Más munkahelyek szolgáltatásokat fizetnek ki a megbecsült dolgozóknak: például kertészt, takarítót, de akár még ingvasalót is.
Az eddig említett cafeteriaszolgáltatások Magyarországon persze még nem mondhatók általánosnak, nálunk az a jellemző, hogy a munkavállalók mobiltelefont, utazási térítést, Széchenyi-pihenőkártyát, élelmiszer- vagy vásárlási utalványt kapnak a munkaadótól. A vezető beosztásúaknak pedig dukál a szolgálati gépkocsi. Fata László elmondta: idén átlagosan a cégek 390 ezer forintot költenek egy dolgozó cafeteriájára, 4,5 százalékkal többet, mint 2017-ben. A Szent István Egyetem és a Cafeteria Trend közös kutatása szerint 10-ről 14 százalékra nőtt azon cégek aránya, amelyek évi 500 ezer forintot meghaladó összeget áldoznak munkavállalónként a cafeteriára, s 17-ről 24 százalékra nőtt a 400 ezer forintnál többet költők aránya.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.