BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

KSH: 4,8 százalék volt a munkanélküliségi ráta

A 15-24 éves fiatal körében 15,1 százalék volt a munkanélküliségi ráta.

A május-júliusi háromhónapos időszakban a munkanélküliek átlagos létszáma 224 ezer, a munkanélküliségi ráta 4,8 százalék volt – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

A 15-24 éves fiatal munkanélküliek száma 48 ezer, munkanélküliségi rátájuk 15,1 százalék volt. A munkanélküliek több mint egyötöde ebből a korcsoportból került ki. A 25-54 éves úgynevezett legjobb munkavállalási korúak munkanélküliségi rátája egy év alatt 1,4 százalékponttal, 4,2 százalékra nőtt, míg az 55-74 évesek munkanélküliségi rátája 0,8 százalékponttal, 3,4 százalékra emelkedett.

Fotó: Móricz-Sabján Simon / VG

Júliusban a munkanélküliek átlagos létszáma 218 ezer, a munkanélküliségi ráta 4,7 százalék volt. Az előző hónaphoz képest a munkanélküliek száma 23 ezerrel csökkent, egy év alatt 52 ezerrel nőtt. A munkanélküliségi ráta egy hónap alatt 0,5 százalékponttal csökkent, míg egy év alatt 1,1 százalékponttal emelkedett.

79 ezerrel dolgoztak kevesebben, mint egy évvel ezelőtt

A május-júliusi háromhónapos időszakban a foglalkoztatottak átlagos létszáma az egy évvel korábbinál 1,7 százalékkal alacsonyabb, 4 millió 439 ezer volt, egy év alatt 79 ezerrel csökkent. Az elsődleges munkaerőpiacon dolgozók száma 34 ezerrel, a magukat közfoglalkoztatottaknak vallóké 25 ezerrel, a magyarországi háztartások külföldön dolgozó tagjainak száma pedig 20 ezerrel csökkent – jelentette pénteken a KSH.

Júliusban a foglalkoztatottak átlagos havi létszáma 4 millió 460 ezer volt, az előző hónaphoz képest 3,2 ezerrel, a tavaly júliusihoz képest pedig 65 ezerrel csökkent. A 15-64 évesek foglalkoztatási rátája 69,6 százalék volt, ami a júniusi értékhez képest 0,2 százalékponttal nőtt, az előző év júliusánál pedig 0,8 százalékponttal alacsonyabb.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.