A tavalyi kiugró év után bevételei jelentős növekedésére számít idén is a Zoom Video Communications amerikai kommunikációtechnológiai vállalat.
A hétfői tőzsdezárás után közzétett gyorsjelentésében a vállalat közölte, hogy az idén január 31-én befejeződött 2021-es pénzügyi évben 2,65 milliárd dollár bevétele keletkezett, ami 326 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbit. A negyedik negyedévben 882,5 millió dollárra rúgott a bevétel, ami több mint négy és félszerese az egy évvel korábbinak.
A részvényesekre jutó adózott nyereség a harmincszorosára – 21,75 millió dollárról 671,5 millió dollárra – nőtt a 2021-es pénzügyi évben. Az egy részvényre jutó nyereség hígított értéke 2,25 dollárra kúszott fel 9 centről. Csak a negyedik negyedévben 260,39 millió dollár volt a haszon, míg egy évvel korábban 15,3 millió.
A 2020 elején kirobbant koronavírus-járvány új ligába helyezte a Zoomot, amelyet eredetileg üzleti vállalkozásoknak videokonferencia szolgáltatást nyújtó vállalatként alapított 2011-ben Eric Yuan,
egy kínai-amerikai üzletember, a Cisco Systems amerikai multinacionális technológiai nagyvállalat volt alelnöke.
A San José-i székhelyű, a Nasdaqra 2018 tavaszán bevezetett Zoom a 2020-as pénzügyi évben volt először nyereséges. A világjárvány kirobbanása után a távmunkába és távoktatásba kényszerült tömegek elkezdték mindenféle célra használni a Zoom videokonferencia platformját, kezdve családi találkozóktól jógaórákig. Ettől függetlenül a Zoom továbbra is a nagyobb vállalatokkal folytatott üzleti tevékenység révén szerzi bevételei nagy részét.
A nagy kérdés az, hogy tovább tud-e növekedni a Zoom, vagy jórészt kimerítette piaci potenciálját a világjárvány alatt.
A gyorsjelentésben a vállalat vezetése növekvő bevételeket és nyereséget prognosztizált, várakozásai szerint a folyó, 2022-es pénzügyi évben 42 százalékkal, a 3,76 milliárd és 3,78 milliárd dolláros sávba növekednek a bevételek, az egy részvényre jutó nyereség pedig 3,59 és 3,65 dollár között lesz.
Az elemzők által várt jobb eredményeket tartalmazó gyorsjelentés közzététele után több mint 10 százalékkal lőtt ki a Zoom árfolyama. Kedden, nyitás előtt négy és fél órával 8,50 százalékos pluszban, 444,49 dolláron forogtak a részvények, amelyek kibocsátási ára kevesebb mint két évvel ezelőtt 36 dollár volt. Az árfolyam az utóbbi 52 hét alatt 100,88 és 588,84 dollár között mozgott. A hétfői, 409,66 dolláros záróárfolyamon 119,25 milliárd dollárra rúgott a Zoom piaci kapitalizációja.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.