BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Lassan és nehézkesen tér magához a brit turizmus

Az Egyesült Királyságba látogató külföldiek költése az idén a negyedére zuhanhat vissza, a kieső összeget a kormány a belföldi turizmus felpörgetésével és anyagi támogatással próbálja pótolni. Sok brit inkább külföldre utazik, kihasználva a korlátozások feloldását.

Az újranyitást követően ismét utazhatnak külföldre a britek, az egyetlen rossz hír, hogy a karanténkötelezettség nélküli utak lefoglalásakor a nyaralóknak mélyen a zsebükbe kell nyúlniuk. Mintegy 35 százalékkal magasabb költséggel kell számolniuk, ha a nyáron a kormány színkódrendszerében zöldként jelzett országokba vágynak – derül ki a Butter utazási iroda felméréséből.

A brit kormány nyilvánosságra hozta az utazási szempontokból zöld, narancssárga és vörös színezetű országbesorolásokat.

A zöld országokból hazatérve nincs szükség karanténra, elég csu­pán egy két napnál nem régebbi koronavírustesztet bemutatni, ami kétségtelenül népszerűbbé teszi a zöld listán szereplő országokat, például Gibraltárt, Izraelt, Portugáliát, Ausztráliát, Új-Zélandot és Szingapúrt. Ezzel szemben a narancssárga listán szereplő országokból való visszatérést követően még mindig előírt a tíznapos önálló karantén, és a vörös lista országaiból való hazaérkezéskor tíz nap elszigetelésre van szükség egy kormány által kijelölt szállodában, ennek a költsége 1750 font.

Az egyes országok által kínált hétnapos üdülések átlagos összköltségét is összehasonlította a Butter: míg a zöld listán szereplő országokban egy turnusért vendégenként 981 fontot kérnek el, a narancssárga zóna átlagos költsége 727 font, míg a vörös lista úti céljain 833 fontért nyaralhatnak a britek.

Bár a karanténkötelezettség nélkül látogatható utak drágábbak, a várakozások szerint a nyaralók mégis tolongani fognak értük a hosszú lezárásokat követően, miután a járvány kezdete óta nem volt lehetőség külföldi utazásokra, így sokan félre tudtak tenni pénzt a megemelt költségekre is

– mondta Timothy Davis, a Butter vezérigazgatója.

Fotó: Daniel Leal-Olivas / AFP

Eközben a brit idegenforgalmi iroda ötmillió fontos turisztikai kampányt indított Menekülés a mindennapokból – Élvezze a nyarat az Egyesült Királyságban mottóval a belföldi kereslet fellendítésére. A kampány főként a helybelieket ösztönözné városlátogatásokra, velük pótolnák a járvány miatt távol maradó külföldi turistákat – és a kieső bevételeket.

Tavaly a kormány több mint 25 milliárd fonttal támogatta a brit gazdaság egyik mozgatórugójaként számon tartott turizmust

– mondta Nigel Huddleston turisztikai miniszter, elismerve, hogy a szakmai szervezetek, mint a VisitBritain és a VisitEngland, valamint a szektor képviselői innovatívan és kreatívan reagáltak a megváltozott körülményekre: például új protokollokat vezettek be, hogy a pandémia alatt ritkábban betérő vendégeket biztonságosan tudják fogadni.

Bár a szektor tavalyi, 58 milliárd fontos veszteségét követően az idei előrejelzések optimistábbak, az ország idegenforgalma csak lassan tér magához a járvány után. A VisitBritain előrejelzése szerint

a belföldi turisztikai költések az idén a 2019-es értéknek a felét, 51,4 milliárd fontot érnek, a külföldi látogatók pedig a 2019-es 28,4 milliárd font negyedét költik el az Egyesült Királyságban,

így a szektor további 6,2 milliárd fonttól esik el. A belföldi turizmus viszont erőre kaphat a külföldi utak megdrágulása és a még mindig hatályos korlátozások miatt.

Terjed az indiai vírusvariáns

Otthonmaradásra és távolságtartásra kérte a brit kormány annak a nyolc körzetnek a lakóit, ahol nagyon gyorsan terjed a koronavírus indiai variánsa. Utazási korlátozásokat ugyan nem rendeltek el, de például a franciák már azt fontolgatják, hogy a megjelölt körzetekből érkezőket nem engedik be az országukba. A fertőzött területek közé tartozik Leicester, Blackburn, Bolton és London Hounslow kerülete. Az érintett területeken felgyorsítanák az oltási programot.

 

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.