A jelenlegi kaotikus piaci környezetben igencsak kifizetődő lehet a vevőkiszolgálás fejlesztése; a magyar cégek ezzel megőrizhetik az árbevételt és az ügyfélkört is. Békeidőben akár 30 százalékos árbevétel növelő hatása is lehet a magas szintű ügyfélkezelésnek a tapasztalatok szerint. A magyar vevők ráadásul egyre igényesebbek; ma már alapkövetelménynek tekintik a profi ügyfélkiszolgálást. A cégeknek azért sem érdemes az ügyfélélményen spórolni, mert a digitális csatornákon keresztül immár sokkal gyorsabban terjed a rossz gyakorlatok híre, mint korábban. A magyar vásárlók kiszolgálásával kapcsolatos felmérés legfrissebb tapasztalatairól és az e tekintetben legjobban teljesítő magyar cégek eredményeiről számolt be Mózes István, a magyar piacon több mint húsz éve működő ClientFirst Consulting ügyvezetője és a kutatás szervezője a VG-nek.
A magyar vevők már korántsem annyira türelmesek, mint akár néhány évvel ezelőtt. Ha elégedetlenek, nagyon könnyen odébbállnak a konkurenciához.
Éppen ezért, az utóbbi időben egyre gazdagabb az élményeket kínálnak a cégek, hogy ügyfeleiket megtartsák, illetve újakat hozzanak – tájékoztatott Mózes István az idén napvilágot látott, tavaly októberben kezdődő adatgyűjtés tapasztalatai alapján.
A Covid-19 járvány az ügyfélkezelés terén is kiváltott változásokat. A magyar cégek digitális ügyfélkiszolgálása évről-évre javuló ügyfélelégedettséget hoz. A különbségek szembetűnőek: 5 évvel ezelőtt még csak 60 százalék volt a vevők átlagos elégedettsége (a kidolgozott szempontrendszer 60 százalék fölötti arányban teljesült) és az ügyfélkezelés, idén viszont a legjobban teljesítő cégek – köztük a Számlázz.hu, a Philip Morris és a K&H Biztosító –, már átlagosan 90 százalék fölötti eredményt hoztak.
Az ügyfélkiszolgálás színvonalának növekedése néhány éven belül 20-30 százalékos átlagos árbevétel növekedést is hozhat
a ClientFirst Consulting korábbi mérései alapján. Ez ugyan főként békeidőre érvényes megállapítás, a kutatás szervezője szerint az a cég, amelyik a vevőkiszolgálás fejlesztésére költ és nem húzza be a kéziféket, jobban meg tudja őrizni az árbevételét és az ügyfélkörét, mint azok a cégek, amelyek ezen is spórolni szeretnének egy ilyen válsághelyzetben, mint a mostani. Ezt a 2008-ban kirobbant válság hatásait mérő amerikai kutatás tapasztalatai is alátámasztják. E szerint az alacsony ügyfélelégedettséget produkáló cégek több év alatt negatív hasznot hoztak a befektetőknek, szemben azokkal, akiknek a legmagasabb volt az ügyfélelégedettségi indexe. Esetükben ugyanis több mint 70 százalékos volt a nyereség. A magyar cégekről is van adat. A ClientFirst Consulting vizsgálata alapján
az ügyfélkiszolgálást fontosnak tartó vállalkozások hat év alatt másfélszer jobb teljesítményt értek el.
A koronavírus okozta válsághelyzetben, az orosz-ukrán háború és az energiaárak drágulása közepette sok termék és szolgáltatás áremelkedésével számolhatunk. Ugyanakkor, ha a cégek kommunikálják a drágulás okát, felkészítik a vásárlókat és az ügyfélkiszolgálás is magas szintű, ott hűségesebbek az ügyfelek Mózes István szerint. A professzionális ügyfélkezelés tehát sokat érhet. A kutatás eredményeiből pedig jól kivehető, hogy
a magyar vásárlók összességében egyre igényesebbek az ügyfélkiszolgálás tekintetében. A magyarországi cégek pedig igyekeznek ehhez alkalmazkodni.
Kimagaslóan jól teljesített a K&H Biztosító, a Cofidis Magyarország Fióktelepe, a Philip Morris, a MOL, a DHL Express Magyarország és a Számlázz.hu is az ügyfélkezelés és elégedettség terén.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.