Egyelőre nem tudni, miért, de idén nyáron harmadával kevesebben repültek Budapestről Amszterdamba, mint tavaly, és visszaestek a londoni, illetve a ciprusi és a portugáliai nyári foglalások is – tudta meg a Világgazdaság.
Elmaradt idén a repülőjegyek árának sokak által prognosztizált drasztikus emelkedése, de miközben tombolt az utazási láz, az egyéni utazók száma csak szolidan nőtt, szinte stagnált, sokan utaztak irodákkal. Ennek vélhetően a járatkésések és törlések, az egyéni utazások kockázatosabb volta lehetett valamilyen részben az oka.
Az év végi utazásokat illetően óvatosan optimista a repjegy.hu oldalt üzemeltető Weco-Travel Kft. ügyvezetője, Horváth Balázs, aki lapunknak elmondta,
az őszi-téli utakra szóló foglalások száma már magasabb, mint tavaly ilyenkor volt,
a nyár végétől érzékelhetően nőtt a kereslet, akár a tavalyinál is nagyobb lehet a forgalom végül.
Az Olaszországba irányuló járatok esetében szinte minden úti célnál növekedést jelez a repjegy.hu statisztikája,
nyáron Bariba 60 százalékkal, Milánóba és Nápolyba 40 százalékkal, Rómába pedig 25 százalékkal több jegyet adtak el.
Görögország iránt is nőtt az érdeklődés, Rodoszra és Zakynthosra megduplázódott.
Spanyolország is rendkívül népszerű úti cél a magyarok körében, több mint kétszer annyi magyar repült Alicantéba, mint tavaly, és megugrott a Kanári-szigetekre eladott repülőjegyek száma is. Spanyolország térhódítását szolgálja, hogy a Ryanair és Wizz Air is repül oda.
A fapadosok is rárepültek Törökországra, leginkább Isztambul, de a tengerparti üdülőhelyek (Antalya, Izmir) is jól pörögnek.
Németország esetében ott látszik növekedés, ahol új járatok indultak, így például Stuttgart (a Wizz Air) és Frankfurt (a Ryanair) egyre keresettebb.
Az olimpia hatása egyértelmű, háromszor annyian utaztak Párizsba ekkor, noha az árak is magasabbak lettek, de nem drasztikusan, a tavaly augusztusi 110 ezerről 117 ezer forintra nőtt a retúrjegyek ára a repjegy.hu oldalán ebben az időben átlagosan.
Kiugró forgalomnövekedést tükröznek az ázsiai úti célok – mondta a Weco-Travel ügyvezetője, a repjegy.hu adatai szerint ugyanis
A foglalási ablak nem túl nagy,
az utasok nem pánikolnak, nem spájzolnak be a tervezett utazásaikra a repülőjegyekből.
Őket igazolja az, hogy a drasztikus áremelkedés elmaradt, noha voltak ilyen irányú várakozások.
Átlagosan 10-15 százalékkal drágultak idén a repülőjegyek,
az éves alapú áremelkedés sem haladja meg az inflációt jellemzően.
A lélektani határ a 80-100 ezer forintos oda-vissza útra szóló repülőjegyeknél húzódik, efölött már nem beszélhetünk tömegpiacról – összegezte Horváth Balázs.
A pár ezer forintos repülőjegyek sem tűntek el teljesen, a több légitársaság által repült úti célokra, Londonba, Berlinbe el lehet csípni 10 ezer forint körüli jegyeket. A Wizz Air pillanatok alatt elkapkodott bérletét is vélhetően a rendszeresen ingázók vették, egyelőre nem tudni, lesz-e folytatása és mikor, milyen feltételekkel az akciónak.
Már vannak újdonságok a piacon, de még számítani lehet újabb bejelentésekre, hiszen tavaly ilyentájt is nem egy példa volt rá.
Amit már tudni lehet, hogy a fapadosok térképére ezek kerülnek fel:
A Wizz Air új járatai:
A Ryanair új járatai:
Járatkésések: egyre kevesebben terveznek repülni megfelelő védőháló nélkülA repülős utazásra készülőknek idén már legalább a hetven százaléka köt biztosítást, ami jóval nagyobb arány, mint az autóval, vonattal nyaralni indulók körében. Az utasbiztosítások iránti kereslet megugrásában az utazási láz mellett egyértelműen a csaknem mindennapossá vált, kisebb-nagyobb repülőjárat-késések játszanak nagy szerepet – tudta meg a Világgazdaság. |
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.