Elsősorban informatikai, hitelügyintézői, call center munkakörökbe és különböző pénzügyi területekre keres új munkatársakat az Ella. A 340 fős szervezet esetében jelenleg 19 pozícióba 26 dolgozót keresnek. A megfelelő eredmény érdekében folyamatosan szondázzák a munkaerőpiacot – mondja az Ella Első Lakáshitel Kereskedelmi Bank és az Ella Első Lakáshitel Szolgáltató Kft. HR-igazgatója. Siska Katalin lapunknak elmondta, nagy hangsúlyt fektetnek a toborzásra és az eredményes kiválasztásra.
A jövőben a lakossági és projekthitelezési, illetve értékesítési és szolgáltatói területeken szeretnének létszámot bővíteni. A HR-vezető véleménye szerint a fővárosban elsősorban online hirdetéssel toboroznak, míg vidéken főleg a nyomtatott sajtót veszik igénybe. Néhány pozíciónál kölcsönző cégek adatbázisát is használják, állásbörzéken csak ritkán jelennek meg. Az előszűrés az önéletrajzok értékelésével és telefoninterjúkkal történik, a kiválasztás gerince az interjúsorozat. Ahhoz, hogy döntsenek egy új munkatárs mellett, a jelöltet legalább négy főnek – a HR- és az adott szakterület munkatársainak, vezetőinek – pozitívan kell értékelnie, ez általában három-öt fordulót jelent. Bizonyos beosztásoknál szakmai, személyiség- és készségteszteket is alkalmaznak, valamint nagy hangsúlyt fektetnek a jelölt referenciáira is. A HR-igazgató kiemelte: minden pozíciónál igen fontos szempont a cég értékeihez és a csapatszellemhez való illeszkedés. A menedzserpozícióknál még további – vezetői – kompetenciák ismeretét és alkalmazási gyakorlatát is vizsgálják. Siska Katalin példaként említi, hogy partnermenedzserek esetében fontos szempont a pénzügyiszolgáltatás-értékesítési és partnerkapcsolati gyakorlat, a prezentációs készség, a kijelölt céloknak megfelelő önálló munkaszervezés és -végzés. Hitelügyintézőként a máshol szerzett tapasztalat helyett a „tiszta” kompetenciák meglétét, fejleszthetőségét keresik, call centeres munkatársak kiválasztásánál pedig az ügyfél-orientáltságot és a problémamegoldó képességet vizsgálják.
A tulajdonosi körből eredően a kiemelt szakmai, vezetői munkakörökben fontos az angol nyelv ismerete. Az Ella HR-igazgatója hozzáteszi: a csapat nagyrészt fiatalokból áll, az átlagéletkor mind az ügyfelekkel kapcsolatot tartó, mind a háttér szakterületek esetében 29 és 31 év között van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.