Pénteken hirdették ki a Madách Színházban az IAA magyar tagozata és a MAKSZ által szervezett EFFIE reklámhatékonysági verseny végeredményét. Az EFFIE fődíját, a platinadíjat az idén az Insomnia Reklámügynökség nyerte el a Balatoni nyár című kampányával, melyet a Magyar Turizmus Zrt. megbízásából készített. A Balatoni nyár kampány vírusfilmje több mint félmillió emberhez jutott el, és hetekig vezette a tárhelyet biztosító Freeweb.hu toplistáját. A turisztikai lehetőségeket bemutató weboldal (www.balaton-tourism.hu) látogatottsága az átlagos 25 ezerről 96 ezerre nőtt a kampányt követő július hónapban, így a célként kitűzött 50 százalékos növekedés helyett 285 százalékkal emelkedett az egyedi látogatók száma.
Az idei kiírásban több újdonság is volt: most először lehetett nevezni olyan kampányokkal, amelyek nem feltétlenül tartalmaztak klasszikus ATL-elemet, emellett a szervezők két új kategóriát – kulturális szolgáltatás és imázs – is meghirdettek, és az eddigi 5 helyett 10 pályaművet auditált a független kutatókból álló bizottság. Az idén 49 ügyfél 47 ügynöksége működött közre a 84 beadott pályaműben; a döntőbe 36 pályázat jutott, közülük 5 arany, 8 ezüst és 10 bronz EFFIE-díjas lett.
A zsűri a következő kategóriákban értékelte a nevezett kampányokat: nem tartós fogyasztási cikkek (étel, ital, egyéb), tartós fogyasztási cikkek, társadalmi célú kommunikáció, pénzügyi szolgáltatás, kulturális szolgáltatás, szolgáltatás, imázs és telekommunikáció. A 23 díjat és a platinát öszszesen 25 ügynökség és 19 ügyfél vihette haza, az utóbbiak közül az idei versenyben az Unilever bizonyult a legeredményesebbnek: a társaság öszszesen 9 pályázattal indult, közülük kettő arany, egy ezüst EFFIE-t kapott, további kettő pedig a döntőbe jutott. VG
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.