Ezzel a Toyota veszteséget könyvelt el a márciussal zárult pénzügyi évéről is: 436,94 milliárd jen lett a nettó hiány, az előző pénzügyi év 1,72 billió jenes adózott eredménye után. A 72 éve alapított vállalat először jelentett éves veszteséget azóta, hogy 1941-ben megkezdte eredményei nyilvános közlését.
Az első naptári negyedévben a forgalom 3,536 billió jen volt, 46 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbi 6,567 billiónál. Ezzel az egész pénzügyi évben az értékesítés 22 százalékkal 20,53 billió jenre csökkent az előző évi 26,29 billióról.
A mostani pénzügyi évben további visszaesésre számítanak: 6,5 millió jármű eladását tartják lehetségesnek világszerte a most végződött pénzügyi évben eladott 7,57 millió után. Az előző pénzügyi évben 8,91 millió járművet adtak el. A piac szűkülésén kívül a jen erősödése is ártott a cégnek.
Az autóipar soha nem látott visszaesését illusztrálta az elmúlt hetekben a General Motors, a Ford, a Honda és a BMW időközi beszámolója is: mindnyájan veszteséggel végezték az első negyedévet, a legnagyobbal, 6 milliárd dollárral a General Motors. Az iparág, nem kis részt állami ösztönzésre és segítséggel, konszolidációval próbál visszavágni: az olasz FIAT a csődvédelembe került amerikai Chrysler vagyonának és a szintén csőd felé tartó General Motors európai tevékenységének, főleg a német Opelnek a megszerzéséről tárgyal, és a Volkswagen és a Porsche is egyesítette erőit.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.