BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Összebalhézott a Spar és a Tesco

Az Országos Kereskedelmi Szövetség (OKSZ) Etikai Bizottsága nemrégiben elmarasztalta a Tesco áruházláncot versenytársát, a Spart hátrányosan feltüntető összehasonlító reklámja miatt, a két üzletlánc azonban tovább vitatkozik a kérdésről, kölcsönösen etikátlansággal vádolva egymást.

A Spar Magyarország Kft. és a Tesco Global Áruházak Zrt. (Tesco) egyaránt tagja az OKSZ-nek, mindkét szervezet aláírta az OKSZ Etikai Kódexét.

Az OKSZ etikai bizottsága május 11-én megtartott ülésén határozatot hozott, amelyben megállapította, hogy a Tesco ár-összehasonlítást tartalmazó reklámjai etikátlanok. Hasonlóképpen az is, hogy a Tesco az ár-összehasonlításokat egy-egy konkrét áruházban végzi, miközben az eredményt az országos és regionális akciós újságjában közli.

Az OKSZ Etikai Bizottsága figyelmeztette a Tescót arra is, hogy az árak összehasonlítását tartalmazó reklámban ne szerepeljen olyan termék, amelyből a reklámozott áruházában nem rendelkezik kellő mennyiségű árukészlettel. A határozatban kötelezte a Tescót, hogy tegye közzé a határozat rendelkező részét, amelyben vétsége egyértelműen megállapításra került.

Vámos György, az OKSZ főtitkára az MTI-nek elmondta: ha az ellenérdekelt fél nem fogadja el a testület döntését, a határozatot a panaszos fél nyilvánosságra hozhatja.

 Ezt meg is tette a Spar hétfőn, közleményében hangsúlyozva azt is, hogy a Tesco nem hajtotta végre a határozatot. Sőt - mutatott rá Laber Zsuzsa, a Spar kommunikációs vezetője - a Tesco saját magát tüntette fel etikusnak a nyilvánosságra hozott állásfoglalásában, tehát a határozat tartalmát ellentétes módon kommunikálta a médiának.

A Tescónál az MTI megkeresésére közölték, hogy a Pest megyei bíróság június 29-i ítéletében a Tesco magatartását az említett reklámokat illetően minden szempontból jogszerűnek találta. Az ítélet még nem jogerős.

Hackl Mónika, a Tesco szóvivője egyben jelezte: az OKSZ Etikai Bizottsága ugyan három pontban elmarasztalta a Tescót, másik 6 pontban azonban minden szempontból megfelelőnek találta az alkalmazott eszközeit. Így összességében a Tesco reklámjai etikusak - vonta le a következtetést.

A Tesco kifogásolja ugyanakkor, hogy a Spar az említett határozatban a számára biztosított terjedelmet túllépve, és a megengedett határidő után is szerepeltette honlapján az említett szöveget. Mindkettő kifogásolható lépés - mutatnak rá.

Vámos György a két cég közötti vitát nem kívánta kommentálni. Megjegyezte azonban, hogy az OKSZ etikai testületének már volt olyan döntése, amit mindkét érintett elfogadott.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.