Csaknem ötmilliárd forinttal több profit maradt a biztosítóknál az idei második negyedévben, mint az elsőben, és a féléves összesített adózott eredményekből is arra lehet következtetni, hogy az év végén a piac „nyeresége” meghaladja a tavalyi számokat.
Igaz, a képet több dolog is árnyalja, a szezonalitáson túl legfőképpen az, hogy a pénzügyi felügyelet negyedéves bontásban csak az idén kezdte el közzétetetni a profitadatokat.
A várható profitbővülésnek viszont korántsem örülhetnek feltétel nélkül a biztosítók, ugyanis az részben a kényszerű költségkontrollnak és legfőképpen a csökkenő új értékesítések miatti alacsonyabb szintű jutalékkifizetésnek köszönhető.
Jó példa erre a unit-linked értékesítés, amely tavaly október óta gyakorlatilag befagyott, így az ezek után fizetett nemritkán igen impozáns, két számjegyű jutalékot megspórolják a társaságok, miközben profitoldalon is kevésbé fájdalmas a visszaesés, hiszen ezekbe a termékekbe számottevő nyereséget nem kalkuláltak be.
A biztosítási szektor sajátossága, hogy mivel a költségek jelentős része az új szerződések létrejöttekor, szerzési költségek formájában jelenik meg, míg a bevételek az üzlet megszerzését követő időszakokban (években) realizálódnak, ezért egy-egy olyan időszakban, amikor az új üzlet volumene visszaesik, akkor az üzemi nyereség összege emelkedik – magyarázzák például az Avivánál. Ezt az emelkedést viszont a későbbi évek gyengébb eredménye ellensúlyozza.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.