A kedvezőtlen gazdasági környezet ellenére – mutatott rá Gergely Károly – a Fundamentának az értékesítést is sikerült szinten tartani, a 2008-as 141 ezer után tavaly 138 ezer új szerződést kötöttek. (A tervben egyébként 130 ezer szerepelt.) A betétszerződések száma 2009 végén meghaladta az 590 ezret, a szerződéses összeg pedig több mint százmilliárddal, 1216,6 milliárd forintra emelkedett. A közvetített és saját lakáshitelek együttes összege tavaly megközelítette a 35 milliárd forintot, ez több mint 10 százalékos piaci részesedést jelentett.
Figyelemre méltó, hogy a kedvezőtlen körülmények ellenére az ügyfelek megtakarítási fegyelme sem csökkent: a szerződésben vállalt összeg 91,7 százalékát 2009-ben is teljesítették, ez kismértékben még meg is haladja az egy évvel korábbi arányt.
A társaság emellett a jövőt illetően is optimista: a lakás-takarékpénztári megtakarítások népszerűségét ugyanis tovább növelheti – mutatott rá Gergely Károly –, hogy az önrész szerepe egyre inkább felértékelődik a hazai ingatlanhitel-piacon. „Célunk, hogy a jelenlegi magyarországi penetráció négy-öt év alatt megduplázódjon, és 20-25 százalékra emelkedjen” – szögezte le az elnök-vezérigazgató.
Az eredmény mellett a megtérülési, illetve hatékonysági mutatók is javultak 2009-ben. Bár az általános igazgatási költségek szintje 12 százalékkal emelkedett, a költség/bevétel mutató több mint 11 százalékponttal, 53,9 százalékra mérséklődött. Az adózott eredmény alapján kalkulált tőkearányos megtérülés (ROE) 9 százalékponttal, 28 százalékra nőtt.
A partneri kört – az Allianz Bankkal – tovább bővítették, így már tíz hitelintézet összesen 1300 fiókjában érhető el a Fundamenta lakásszámlatermék. BM
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.