BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megaleépítés: Több mint 8000 vasutast bocsáthatnak el Romániában

A román közlekedési minisztérium legtöbb 8 300 alkalmazott elbocsátását javasolja a román államvasutaktól (CFR) - derült ki hétfőn, amikor megkezdődtek a minisztérium és a szakszervezetek közötti tárgyalások a tervezett leépítésekről.

A Román Vasúttársaság (CFR) 8000 dolgozóját kényszerülhet elbocsátani, mely 788 millió lej (168 millió euró) megtakarítást jelent. A közlekedési minisztérium bejelentése szerint legalább 7100, legfeljebb 8300 alkalmazottól válnak meg a CFR-nél.

Az elbocsátás pontos létszáma attól függ, hogy az alkalmazottak milyen mértékben hajlandók lemondani különböző jogaikról, így például az ebédjegyekről, ünnepi és szabadság alakalmából járó prémiumokról. Ezek folyósítását befagyasztanák 2011-ben, és akkor kevesebb alkalmazottat kell elbocsátani.

A CFR személyszállító részlegének 15 ezer alkalmazottját a múlt héttől kezdve sorban két hónapos kényszerszabadságra küldik az év végéig, s ebben az időszakban bérüknek a 75 százalékát kapják meg. Ez az intézkedése is a megtakarítás céljából született.

A román államvasutak bevételei tavaly 50 százalékkal csökkentek az előző évhez képest. A gazdasági válság következtében ugyanis alaposan megcsappantak a teherszállító részleg megrendelései, a lakosság pedig egyre kevésbé veszi igénybe a CFR szolgáltatásait, mert a vonatok rendszeresen késnek.

A múlt héten a román sajtó szerint az egyik személyszállító vonat világrekordot döntött, hiszen a szerelvény egy alig több mint 800 kilométer hosszú útvonalon kilenc órás késéssel ért célba. Vagyis 15 óra helyett 24 óra alatt tette meg a Fekete-tenger parti Konstancától a román-magyar határ közelében lévő Nagyváradig az utat.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.