Különleges vállalkozásba vágott bele Baldaszti Péter üzletember. Az álma az, hogy négy-öt éven belül Budapest nemzetközi hírű gourmet-központjává fejlessze a patinás első kerület Lánchíd utcáját. „Ide a világ minden tájáról érdemes lesz eljönni, ha a tervünk megvalósul” – nyilatkozta lapunknak.
A fiatal vállalkozó elhatározásában jelentős szerepe volt annak, hogy beleszeretett a gasztronómiába. Ezért kereste azt a helyet, amely méltó helyszín lehet terve kivitelezéséhez, s amelyben a magyarországi gasztronómiai forradalomban eddig kiemelkedő teljesítményt nyújtó szakértői, Mautner Zsófia és Segal Viktor a tanácsadói. Üzlettársaival azért esett a választásuk a Lánchíd utcára, mert „egyszerűen gyönyörű”. Általános tapasztalat, hogy a külföldiek, amikor Magyarországot felkeresik, szívesen elmennek olyan helyekre, amelyekhez hasonlót máshol nem vagy csak ritkán találnak. A Lánchíd utcát már az adottságai – a természetes, Duna-parti környezet, a különleges, polgári értékekhez kapcsolódó miliő, az egyedi építészeti látványosságok – is predesztinálják erre a feladatra. Aki átjön Pestről Budára, az rendszerint megfordul a Clark Ádám téren, és biztos, hogy felfigyel erre az utcára.
Baldaszti Péter többszörösen is innovációnak szánja tervét. Innováció családi vállalkozásuk, a Lánchíd utca, Budapest és a magyarországi gasztroforradalom jövőjébe. Elgondolásuk szerint olyan gourmet-komplexumot hoznak itt létre január végére, amely több tekintetben is egyedülálló lesz Budapesten és talán a közép-európai térségben is. „Még Bécsben sem találtunk stratégiájában hasonló márkaépítési koncepciójú vállalkozást” – állapította meg a beszélgetés során. Terveik szerint nem ez lesz az utolsó ilyen üzletük. Már az új évben szeretnének egy hasonlót nyitni valamelyik szomszédos országban. Az üzleti modell szempontjából nem biztos, hogy a klasszikus franchise a követendő példa – tette hozzá. Saját franchise-modellt alakítanak ki, és már dolgoznak a franchise-kézikönyvön, amely a Lánchíd utcában is fontos lesz minőségirányítási szempontból.
A családi vállalkozás történetében a mostani igen jelentős összegű beruházás. Az induló befektetésük 130 millió forint. A Baldaszti’s gourmet-központ összesen 400 négyzetméternyi területen helyezkedik majd el. A világkonyhával rendelkező éttermet például klub hangulatú vendéglátóhellyé szeretnék varázsolni, ahol tíz asztalnál 40-50 embert tudnak magas színvonalon kiszolgálni. A felső szinten berendeznek egy kóstolóhelyiséget 12-14 fő részére, ahol főleg zártkörű rendezvényeket szerveznek. „Hozzánk jönni egyfajta élmény, program lesz, ide nem csak beugrik az ember” – jegyezte meg. Az üzletben minden kapható lesz, ami egy ilyen helytől elvárható: zöldségek, finomabbnál finomabb sonkák, sajtok, kenyerek, olívaolajok, tészták, fűszerek, borok. A termékportfóliót kilenc hónap alatt válogatták össze, végigutazva fél Európán, Abruzzótól Milánón és Torinón át a spanyol városokig. De jártak Párizsban a gasztronómiai világkiállításon is, hogy megtalálják azokat a gyártókat, akiktől valóban a legjobb minőségű termékeket tudják beszerezni. Emellett helyet adnak azoknak a kiváló magyar termékeknek is, amelyek különböző okokból – például a gyenge marketing miatt – nem jutnak el a fogyasztókhoz.
„Ide azért jönnek majd el az emberek, hogy új termékeket kóstolhassanak meg, új élmények érjék őket a gasztronómiában, a Lánchíd utcai gourmet-központ egész üzleti koncepcióját erre építettük fel” – hangsúlyozta végül Baldaszti Péter.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.