BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Elhúzódó hídavatás

Nem tudható tételesen, mennyibe került az átadásra váró Margit híd felújítása

Néhány hétre lehet már csak szükség ahhoz, hogy a végleges formájában használható legyen a Margit híd, két évvel a kezdés és öt-hat hónappal az eredetileg tervezett átadási időpont után. A Margitszigetre levezető szárnyhíd próbaterhelését kedd este tartották meg, s ha az eredmények megfelelőek, akkor már csak néhány bürokratikus útvesztőn kell kiigazodni, s a módosított, augusztus 31-i határidő még tartható is lehet. A tesztet végző mérnököktől megtudtuk: ha valami nem a terveknek megfelelően alakulna, némi csúszás jönne, és a szárnyhíd költségeinek pár százalékával nőnének meg a költségek.

Kevesebb információ áll rendelkezésre arról, pontosan mennyibe kerül a híd felújítása. A főváros és az építő MH-2009 Konzorcium, amelyet a Közgép, az A-Híd Építő és a Strabag alkot, bruttó 26,8 milliárdos szerződést kötöttek, ám ez fix átalányáras, vagyis egy negyedévenként megküldött részszámlán kívül a fővárosnak sem tartoznak bővebb elszámolással. Budapest és a konzorcium perben is áll egymással. A város mintegy 2,6 milliárdos kötbért követel, a cég szerint viszont a főváros késlekedése volt a csúszás egyik legfőbb oka. A munka megkezdéséhez ugyanis olyan késéssel kapták meg a papírokat, hogy így átcsúsztak a télbe, s ezzel indokolják a további késést. 3. oldal

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.