Európában a Mitsubishi a március-júniusi negyedévben, pénzügyi éve első negyedében 124,3 millió dollár üzleti eredményt ért el, a háromszorosát az egy évvel korábbinak, miközben értékesítési árbevétele 73 százalékkal 1,45 milliárd dollárra emelkedett.
A Mitsubishi eladásai Európában 11 százalékkal növekedtek a beszámolási időszakban, elsősorban az Outlander modell plug-in hibrid változata piaci sikerének köszönhetően.
Észak-Amerikában ezzel szemben a Mitsubishi 21,7 millió dollár üzleti eredmény szintű veszteséget szenvedett el, egymillió dollárral kisebbet, mint egy évvel korábban. Értékesítési árbevétele a régióban 8 százalékkal 471,4 millió dollárra emelkedett a negyedévben.
A Mitsubishi globálisan 277,7 millió dollár nyereségre tett szert első pénzügyi negyedévében, 71 százalékkal magasabbat az egy évvel korábbinál. Értékesítési árbevétele 25 százalékkal 5,07 milliárd dollárra, üzleti eredménye 93 százalékkal 305,3 millió dollárra emelkedett.
A Mitsubishi eredményjavulását elsősorban megújult modellpalettája piaci sikerének, költségcsökkentési erőfeszítéseinek, valamint a devizaárfolyamok számára kedvező alakulásának tulajdonította. Üzleti eredménye 147,2 millió dolláros növekményéhez a devizaárfolyam-hatás például 81,9 millió dollárral járult hozzá.
Az áprilisban indult folyó pénzügyi évre a Mitsubishi 22,68 milliárd dolláros, az előző évinél 10 százalékkal magasabb értékesítési árbevételt vár. Ugyanakkor 1,08 milliárd dolláros, az előző évinél 5 százalékkal magasabb nyereséget, és 1,33 milliárd dolláros, 9 százalékkal magasabb üzleti eredményt jelez előre.
Európában a Mitsubishi a folyó pénzügyi évben értékesítési árbevételét 14 százalékkal 5,42 milliárd dollárra, nyereségét pedig 29 százalékkal 473,4 millió dollárra tervezi növelni.
Az idén tehát Európa lehet a Mitsubishi legnagyobb piaca, hiszen Japán nélkül Ázsiában 5,33 milliárd dollár, az előző évinél 30 százalékkal magasabb, Japánban pedig 4,93 milliárd dollár, 5 százalékkal magasabb értékesítési árbevételre számít. Észak-Amerikában a Mitsubishi az idén a fedezeti pont elérését várja a múlt évi 37,5 millió dollár veszteség után.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.