BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Kanadai kézbe kerül a legnagyobb német áruházlánc

A kanadai Hudson’s Bay veheti meg a Kaufhof áruházláncot a német Metro csoporttól, 2,83 milliárd euróért, az ügyletet a vevő közleménye szerint várhatóan szeptemberben zárják le.

A 136 éves Kaufhof 120 hagyományos áruházat működtet Németország legfontosabb városainak belvárosi negyedében – ezzel a legnagyobb ilyen német lánc –, ezen kívül 16 áruházzal jelen van Belgiumban is. Tavaly 3,1 milliárd euró árbevétel mellett 193 millió euró adózás előtti eredményt ért el a Bloomberg adatai szerint, összesen mintegy 21 500 alkalmazottal.

A Hudson’s Bay Kanada legrégebbi vállalkozása (1670-ben prémkereskedőként hozták létre), övé az USA-ban a Saks Fifth Avenue, illetve a Lord & Taylor. A Reuters értesülései szerint a Hudson’s Bay meg akar jelenni Európában a Saks branddel a Kaufhof-áruházak bázisán, távolabbi célja ugyanis az, hogy globális kiskereskedelmi hálózatot építsen ki a premier szegmensben. A vevő szavai szerint agresszíven terjeszkedni kívánnak a Kaufhof online tevékenységében; az e-kereskedelem gyorsan bővül Németországban, amely az Amazon második legnagyobb piaca. A vétel nyomán a Hudson’s Bay 464 áruházzal rendelkezik majd szerte a világon, 10,6 milliárd dollár összesített bevétellel, aminek kevesebb mint harmada származik majd Németországból.

A plázák árnyékában sokáig háttérbe szoruló klasszikus városi áruházak ismét kezdenek divatba jönni, a múlt héten például a legnagyobb thaiföldi kiskereskedelmi csoport, a Central Group jelentette be: európai expanziója részeként többségi részesedést kíván szerezni három felsőkategóriás német áruházláncban. A Hudson’s Bay közvetlen konkurense azonban az ugyancsak németországi Karstadt-áruházakat birtokló bécsi Signa Retail volt; az ingatlanfejlesztő René Benko tulajdonában levő cég ajánlatának összege nem ismert. A kanadaiak mellett szólt az is, hogy az osztrák vevő egy cégbe vonta volna össze a Kaufhof- és a Karstadt-áruházakat, ami számos egység bezárásával és létszámleépítéssel járt volna.

Németországban gyéren vannak jelen a külföldi kiskereskedők, de az újra erősödő fogyasztás sokakat odacsábíthat. A Metro azért válik meg a Kaufhoftól, mert kiszáll a nem az alaptevékenységéhez tartozó területekről, és a cash-and-carryre, illetve a fogyasztói elektronikai termékekre fókuszál.

A Metro szerint a Kaufhof eladása 700 millió euróval javítja adózás előtti eredményüket, és mintegy 2,7 milliárd euróval csökkentheti a nettó adósságot. Ennek ellenére a Metro árfolyama 3,3 százalékkal esett tegnap nyitásban, elemzők szerint a befektetők legalább 3 milliárd eurót vártak a Kaufhofért.

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.