Előrendelhető a világ első repülő autója, az Alef Aeronautics A-típusú modellje. A megközelítőleg
129 millió forintba kerülő elektromos jármű a tervek szerint 2025-ben kerül forgalomba,
szárazföldön több mint 300, levegőben pedig 177 kilométert tesz majd meg egy-két utassal. A kaliforniai székhelyű cég hivatalos honlapján 62 ezer forintnak megfelelő összegért bármikor rendelhetünk magunknak egyet, de ha előbb szeretnénk hozzájutni, mint a nagy többség, akkor a vételár mellett még 620 ezer forintot kell kifizetnünk az elsőbbségi gyártásért.
A négy légcsavarral ellátott repülő kocsi a dugókban válhat leginkább hasznossá, legalább is ez derül ki az egyik alapító prezentációjából, aki azt is bemutatta, hogy az A-típus a drónokhoz hasonlóan képes lesz vízszintesen felemelkedni és bármilyen akadályt kikerülni – amennyiben azon a területen nem tiltja semmi a felszállást. Később, 2035-ben aztán jöhet az olcsóbb verzió: a Model Z egyhuzamban már 643, illetve 321 kilométeres táv megtételére, valamint négy-hat utas szállítására lesz képes, és majd’ tizedannyiba fog kerülni, mint elődje.
A dizájn rendkívüli, az autó oldalai lesznek a szárnyak, amikor a gép vízszintesbe kerül
– mondta róla Tim Draper, a Tesla és a SpaceX egykori befektetője, aki 3 millió dollárral szállt be a projektbe.
Az Alef A modelljét elsősorban az különbözteti meg a versenytársak prototípusaitól, hogy kerekeken tud közlekedni a földön, erre a többiek eddig nem voltak képesek.
Az Xpeng X2-vel sem lehet majd furikázni, ugyanis most még „csak” repül, de ígérik, idővel ezt a problémát is orvosolni fogják a „kínai Teslánál”. Az ötödik generációs, kétüléses, 130 km per órás végsebességre képes X2-őt nemrégiben mutatták be a dubaji Gitex 2022 nevű technológiai szakkiállításon – egyelőre pilóta és utasok nélkül. A könnyű, szénszálas szerkezete miatt mindössze 560 kilogrammos jármű részben a súlyából fakadóan sem alkalmas a közúti közlekedésre, de a következő példánynak már lesznek kerekei és egy igazi autóra fog hasonlítani.
A kínaiak legkorábban 2024-ben szeretnék elkezdeni a gyártását az egyébként 65 millió forintos gépnek,
az első szériából többet taxiként állítanának szolgálatba az Egyesült Arab Emírségekben.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.