BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Áll a bál az Audinál, lázadnak a cég brüsszeli gyárának dolgozói

Perrel fenyegette meg azokat a dolgozóit az Audi, akik a várható leépítések elleni tiltakozásul nagyjából kétszáz, már kész és még befejezetlen autó kulcsát magukhoz vették.

Áll a bál az Audi brüsszeli gyárában, miután a munkások egy része sajátos formáját választotta a tiltakozásnak.

Audi Brussels plant to remain closed until workers return car keys
A várható leépítések ellen tüntető munkások az Audi brüsszeli gyára előtt / Fotó: Anadolu via AFP / Dursun Aydemir

Az üzem dolgozói körülbelül kétszáz, már teljesen kész vagy még készülő kocsi kulcsát vették magukhoz. Az alkalmazottak amiatt döntöttek a szokatlan lépés mellett, mert több forrásból is arról lehet hallani, hogy a gyárban komoly leépítések várhatók, ám a cég egyelőre nem hajlandó tiszta vizet önteni a pohárba, nem kommunikálnak nyíltan arról, hogy mi lesz a sorsa az üzemnek, illetve a munkavállalóknak – írta az Euronews.

A portál beszámolója szerint a munkások vasárnap este a brüsszeli gyáregység előtt autógumikat égettek, ezzel is hangot adva tiltakozásuknak.

A cég levélben üzent a szakszervezeteknek, hogy a dolgozók haladéktalanul szolgáltassák vissza az eltulajdonított kulcsokat, ellenkező esetben jogi útra terelik az ügyet.

Az Audi még júliusban jelezte, hogy a brüsszeli gyárban leépítések várhatók, mivel az ott készüli Audi Q8 e-tron típusú elektromos autók iránt a vártnál jóval kisebb a kereslet. A feszültségeket tovább fokozta az Audi anyavállalatának, a Volkswagennek a múlt heti bejelentése, amely szerint más, új modell gyártását nem tervezik az üzemben.

A szakszervezetek egy része szerint ez gyakorlatilag egyet jelent a gyár bezárásával, melynek nyomán 2025 végig több mint 3000 munkahely szűnhet meg.

Mások szerint lehet remény a talpon maradásra, érkezhetnek új befektetők, az üzem pedig más gyáraknak állíthat elő alkatrészeket.

A Volkswagen bejelentése sztrájkhullámot indított el a nyári szabadságolások után visszatérő dolgozók között, emellett az Euronews úgy tudja, hogy szeptember 16-án egy nagyszabású tüntetésre is készülnek a munkások a belga fővárosban.

A kilátásokat tovább rontja, hogy a Volkswagen Németországban is komolyan fontolgatja több ottani gyára bezárását, ilyesmire pedig még nem volt példa a vállalat 87 éve tartó története során.

Az európai autógyártók küszködnek az elektromos átállással, az elektromos autók gyártásához ugyanis komoly technológiai fejlesztésekre lenne szükség, ráadásul a villanymeghajtású járművek iránt egyelőre a vártnál kisebb a kereslet, és az ázsiai konkurencia is nehezíti az európai gyártók dolgát.

 

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.