Rengeteg a kiaknázatlan lehetőség a hazai borturizmusban, ezért indította útjára öt évvel ezelőtt a nyitott pincék rendezvénysorozatot, s ennek keretében a pünkösdi bortúrákat a Magyar Borok Háza. A társaság ügyvezető igazgatója lapunknak elmondta, hogy a rendezvény sikerein felbuzdulva az idén nyáron létrehozták a Nyitott Pincék Szövetséget, amelyhez eddig ötven hazai pincészet csatlakozott, s még további 100-150 tagra számítanak.
Nyikos István elmondása szerint a szövetség célja, hogy népszerűsítse a magyar borokat és a kulturált borfogyasztást, elősegítse a hazai borturizmus fejlesztését. A résztvevők arra törekszenek, hogy az adott tájegységre jellemző jó minőségű borokkal, ételekkel, programokkal várják a vendégeket, kulturált körülmények között. A dolognak azonban van anyagi vonzata is, hiszen a szövetség tagjainak évente 50 ezer forint tagdíjat kell befizetniük. Ebből a pénzből finanszírozza a szövetség a pincék marketing- és reklámakcióit, az internetes megjelenést, valamint azt a CD-t, amely hamarosan megjelenik a borturizmusban érdekelt pincészetek legfontosabb paramétereivel, fényképével.
A borturizmus fellendítéséhez azonban a jó boron kívül hozzáértő emberek is kellenek, akik nemcsak a borvidékeket, azok jellemzőit, a fajtákat ismerik, hanem a borfogyasztás kultúráját, a kóstolás technikáját is -- hangsúlyozza Nyikos István. Mindezeket az ismereteket különféle tanfolyamokon meg lehet szerezni, a Magyar Borok Háza egyike ezeknek a helyeknek. Az alapismereteket két nap alatt, húszórás képzés keretében, a középfokot tíznapos kurzuson, száz óra alatt lehet megszerezni. Akik már nagyon értenek a borokhoz, azok két nap alatt -- ha sikeresen veszik az akadályokat -- megszerezhetik az okleveles borbírálói címet.
K. K.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.