BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Átalakul a BTH tevékenysége

A Budapesti Turisztikai Hivatal (BTH) munkája úgy alakul át, hogy a jövőben több, saját bevételt hozó tevékenységet végeznek. E cél megvalósítását szolgálja az, hogy a jelenleg költségvetési intézmény 2001 márciusától várhatóan közhasznú társasággá alakul. Az idegenforgalmi adót -- a kerületek többségének egyetértésével -- a jövőben is a főváros szedi be.

A fővárosi önkormányzat döntése szerint a Budapesti Turisztikai Hivatal 2001. március 1-jétől közhasznú társaságként fog tovább működni. Ehhez azonban még szükség van annak tisztázására, milyen forrásból lehet biztosítani a működéshez szükséges pénzt. Az elképzelések szerint a finanszírozás egyik részét a saját bevételek fogják jelenteni, míg másik hányadát a fővárosi önkormányzat biztosítja. Ez úgy vált lehetővé, hogy a kerületek többsége egyetértett azzal, az idegenforgalmi adót továbbra is a főváros vesse ki, illetve szedje be. Így -- hasonlóan az elmúlt évek gyakorlatához -- e bevétel 45 százaléka visszajutna a kerületekhez, míg 55 százalékot a BTH tevékenységére, illetve más turisztikai feladatok finanszírozására tudnának fordítani -- közölte Schiffer János főpolgármester-helyettes.
Az az igény, hogy növekedjék a BTH saját bevétele, szükségessé teszi a hivatal tevékenységének átalakítását is. Így nagyobb figyelmet és energiát fordítanak a pénzt hozó tevékenységekre -- közölte a BTH igazgatója, Fekete László. Így a jövőben szálláshely-, valamint programértékesítéssel, ajándéktárgy-árusítással és kulturális rendezvényekre jegyeladással is foglalkoznak majd. A hatékonyabb értékesítés érdekében a BTH jelenleg működő négy, decembertől öt irodája szakosodik majd. Ez azt jelenti, hogy a budaörsi iroda -- amely a Nyugatról érkező vendégek számára Budapest kapuja -- elsősorban a szálláshelyek, míg a budai Várban lévő kirendeltség rendezvények, programok értékesítésével foglalkozik majd.
Bevételt jelentenek a hivatal számára az úgynevezett saját termékeik is, így a Budapest Kártya, illetve a karácsonyi vásár a Vörösmarty téren. Az idei év végéig e termékből várhatóan mintegy 60 ezret tudnak eladni, s így ez a tevékenység nullszaldós lesz. E téren gondot jelent, hogy -- bár a Budapest Kártya szolgáltatása európai szinten is nagyon jó -- ezt még kevéssé ismerik és vásárolják a külföldi turisták. Másik termékük a hagyományteremtő céllal megszervezett karácsonyi vásár, ahol tavaly 62 árus volt, az idén számuk várhatóan már száz körül lesz.
A BTH-nak jelenleg négy irodája van fővárosszerte, s megvan a fedezete annak, hogy decemberben egy újabb kirendeltség kezdje meg a munkát. Az irodák számának szaporodása szükségessé teszi -- a specializáció mellett -- az egységesítést is. Az elképzelések szerint a külső-belső megjelenés, a technikai felszereltség, valamint a szolgáltatások köre többnyire azonos lesz mindegyik irodában. A meghatározott követelmények -- az irodai standard -- és azok megvalósítása a következő év feladata lesz.
A BTH tervei szerint -- amelyeket egyeztetett a Magyar Turizmus Rt.-vel, a Közép-Magyarország--Budapesti Regionális Idegenforgalmi Bizottsággal és a legjelentősebb szakmai szervezetekkel -- jövőre hét kiadványt készítenek, s új honlappal jelennek meg az interneten, rendszeresen fővárosi turisztikai hírleveleket küldenek kéthavonta mintegy 4 ezer, Budapestet ajánló irodának és a média számára.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.