BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

A biztonsági piac fellendül

2008-ig több mint kétszeresére nőhetnek a vállalatok informatikai biztonsági kiadásai - derül ki a Radicati Group friss felméréséből. Míg 2004-ben várhatóan 2,9 milliárd dollárt költenek a cégek világszerte informatikai rendszereik védelmére, addig ez az 2008-ra az amerikai piackutató társaság szerint elérheti a 6,6 milliárdot.

Az egyik legszembetűnőbb változás az lesz az informatikai biztonsági piacon, hogy a csak egy adott problémára megoldást kínáló alkalmazások helyett a cégek integrált védelmi eszközökre tartanak majd igényt. Ezt felismerve a megoldásszállítók már napjainkban is egyre gyakrabban egy csomagban kínálnak az illetéktelen behatolások, a kéretlen reklámlevelek, a vírusok és egyéb veszélyforrások elleni védelmet.

A nemzetközi piaci felmérés készítői szerint a következő években széles körben elterjed majd az elektronikus levelek titkosítása. Ahogyan az e-mail használók egyre képzettebbé válnak, és mind nagyobb részük felismeri az elektronikus levelezésben rejlő veszélyeket, megjelenik a hatékony, ám mégis egyszerűen használható titkosítási és aláírási megoldások iránti igény.

A tanulmány készítői úgy vélik: a következő négy évben az e-mail titkosítás lehet a vállalati informatikai biztonság egyik leggyorsabban növekvő szegmense.

A biztonságtechnológiai ipar gyorsuló bővülésére vonatkozó előrejelzést igazolja a szegmens legfontosabb szereplőjének üzleti beszámolója is. A világ vezető informatikai biztonsági cége, a Symantec a július másodikán zárult első pénzügyi negyedévben az előző év hasonló időszakához képest 42 százalékkal, 556 millió dollárra növelte árbevételét.

Ugyanebben az időszakban az informatikai biztonsággal foglalkozó társaság nettó eredménye a tavalyi 59 millióról 117 millió dollárra nőtt. A tetemes növekedéshez - az üzleti felhasználói terület mellett - nagymértékben hozzájárult a végfelhasználói szegmens vártnál jobb eredménye is - jelentette ki John W. Thompson, a Symantec elnök-vezérigazgatója. A vállalat szolgáltatásportfóliója bővítéseként pedig ebben a negyedévben 370 millió dollárért felvásárolták a kéretlen elektronikus reklámlevél- (spam-) szűrő megoldásokat fejlesztő angol Brightmailt.

A Symantec az eredményeket látva megnövelte a 2005. április 1-jéig tartó pénzügyi évre szóló előrejelzését is. Így a korábban jelzettnél 70 millióval nagyobb, 2,405 milliárd dolláros árbevételi célt tűzött ki maga elé a cég.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.