BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Honlapmustra

Az internet-hozzáféréssel bíró, legalább egy főt foglalkoztató hazai cégek 30 százaléka, összesen mintegy 38 ezer vállalat jelenik meg a világhálón saját honlappal. Ezek többsége azonban statikus, brosúra jellegű cégismertető, ráadásul egy részüknél komoly kívánnivalót hagynak maguk után az idegen nyelvű tájékoztatók - olvasható a BellResearch piackutató magyar infokommunikációs jelentésének internetes alkalmazásokról szóló fejezetében.

A honlapok elterjedtsége az elmúlt egy évben nem növekedett számottevően - alig 1 százalékponttal haladja meg a tavalyi értéket. A weblapok elterjedtsége a vállalatok méretével párhuzamosan nő; míg a számarányukat tekintve domináns mikrovállalkozásoknak csupán a 23 százaléka, illetve a kisvállalatoknak alig több mint a fele található meg az interneten, addig a középvállalatok 60, a nagyvállalatok 68 százaléka üzemeltet céges honlapot.

A közel 38 ezer hazai céges honlap fele a budapesti vállalatokhoz tartozik. A 10 főnél többet foglalkoztató cégeknél a fővárosi honlap-penetráció kiugróan magas, az internet-hozzáféréssel rendelkezők körében eléri a 72 százalékot. Az 1-9 fős mikrovállalatok körében Délnyugat-Magyarország vezet 34 százalékos ellátottsággal, a főváros - 25 százalékos mutatójával - a középmezőnybe tartozik. A leginkább elmaradott térségnek Északkelet-Magyarország tekinthető, ahol az internetező mikrocégek mindössze 13 százaléka tart fenn honlapot.

A BellResearch elemzői megállapították: a magyar vállalati weboldalakon a cég- és termékismertetők tekinthetőek általánosnak, partner- és referencialista például már csak minden második honlapon, terméktámogatás vagy dokumentáció pedig az oldalak negyedrészénél található.

Aktuális tartalmakat, a céggel kapcsolatos friss híreket a vállalatok alig több mint harmada tesz fel honlapjára - főként a 250 fő feletti szervezetek -, az újdonságokról tájékoztató elektronikus hírlevelek ügyfélkapcsolatot ápoló lehetőségeit pedig csak a cégek 10 százaléka aknázza ki. Az online értékesítés eszközei csupán minden tizedik céges honlapon találhatóak meg, a fizetési tranzakció nélküli rendelési lehetőségek jelentősen elterjedtebbek a vásárlási megoldásoknál.

Az EU-csatlakozás apropóján a 10 fő feletti cégek honlapjait vizsgálva a BellResearch kutatói rámutattak a hazai üzleti szféra felkészültségi hiányosságaira, főként arra, hogy a webhelyek fele ugyanis kizárólag magyarul érhető el. A nagyvállalati szegmensben a legkedvezőbbek az arányok, az oldalak külföldi látogatói azonban a cégek több mint egyharmadánál e körben is csalódottak maradnak. Az idegen nyelvű honlapokon 94 százalékos elterjedtséggel általánosnak tekinthető az angol, a második helyen - 47 százalékkal - a német áll. A francia nyelvű tájékoztatás a nagyvállalati körben éppen csak kimutatható, mindössze 5 százalék.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.