BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

FSMS - egy lépéssel a versenytársak előtt

Az is:energy Hungary Kft. a hannoveri székhelyű is:energy GmbH, valamint a magyarországi E.ON Hungária Rt. közös tulajdonú vállalata. A több mint 200 szakembert foglalkoztató IT-cég termékpalettája az energiaszektorban működő vállalkozások teljes informatikai igényét lefedi.

Az FSMS (Field Service Management System), azaz a Helyszíni Munkavégzést Ütemező és Optimalizáló Rendszer kialakítása 2002 végén indult el az E.ON Hungária Rt. tagvállalatainál. Az FSMS az is:energy Hungary Kft. saját fejlesztésű rendszere, amely az SAP energiaszolgáltató cégekre kialakított moduljához (IS-U) valamint a klasszikus modulokhoz is (PM, HR, MM) kapcsolódik.

A rendszer alapvetően az SAP, a Task Force és a műholdas gépjárműkövető rendszerekből (GPS), illetve ezek integrációjából áll. A rendszer feladata, hogy az eddig az SAP-ban előállított és kinyomtatott, majd a mobil szerelők között szétosztott munkautasításokat elektronikus úton és hatékonyabb módszerrel kezelje. Az FSMS rendszernek több, az ügyfelek számára rendkívül előnyös funkciója van: az ún. Intelligent Appointer (időpontegyeztető) funkcióval például a szolgáltató Call Centerének felhívásakor, az operátor a fogyasztóra és a bejelentésre vonatkozó minden fontos információt abban a pillanatban, online módon rögzíteni tud. Az így létrehozott időpontfoglalásokat az ütemező számára azonnal el tudja küldeni, illetve módosítani vagy törölni tudja a korábbi időpontegyeztetéseket. Nagyon fontos, hogy az FSMS nemcsak ütemez, hanem a szerelők képzettségi szintje, a távolság és a költség alapján optimalizál is. A rendszer 15 percenként "frissít" és újraoptimalizálja a munkautasításokat a megváltozott helyzethez igazodva. Mindemellett a vezetőség és a koordinátorok számára lehetőség nyílik a feladatok monitorozására, ellenőrzésére, illetve a kivételes esetek kezelésére. Így a feladatok kiadásának és kezelésének automatizálása miatt a hangsúly sokkal inkább áttevődik a fogyasztók igényeinek minél teljesebb körű kiszolgálására, vagyis a megtakarítások mellett az ügyfelek elégedettségének növekedése kerül előtérbe.

Az FSMS bevezetése az E.ON áramszolgáltató cégeinél (az E.ON Dél-Dunántúli, az E.ON Észak-Dunántúli és az E.ON Tiszántúli Áramszolgáltató Rt.-nél) már befejeződött, a KÖGÁZ Rt.-nél pedig szeptember hónapban fejeződik be.

- Méréseink alapján látható, hogy az FSMS segítségével a szerelők átlagosan 20-25 százalékkal több feladatot végeznek el, mint a rendszer bevezetése előtti időszakban - mondta el Veisz Imre, az E.ON Hungária Rt. FSMS projektvezetője. - A GPS alapú gépjárműkövető rendszer haszna nemcsak az, hogy a koordinátorok sürgős esetekben pontosan meg tudják határozni az autók pozícióját, de sokkal inkább az a tény, hogy konszern szinten a futott kilométerek száma radikálisan, körülbelül 30%-kal esett vissza. A rendszer tehát ezen a ponton is jelentős megtakarítást tesz lehetővé. A garantált szolgáltatások előírják, egy-egy üzemzavar-elhárítást mennyi időn belül kell megkezdenünk, ezzel a megoldással bizonyítani tudjuk majd, mikor érkeztünk ki a helyszínre. A rendszer - az APEH által kiadott igazolásnak köszönhetően - olyan elektronikus menetlevelek készítésére is alkalmas, amelyeket automatikusan az SAP gépjárműelszámolás-moduljával (OKTÁN - szintén az is:energy Hungary Kft. saját fejlesztésű terméke) integrálva nagymértékben megkönnyítik az elszámolást is.

- Az is:energy Hungary Kft. amellett, hogy üzemelteti a rendszert, tanácsadói feladatokat lát el annak kiépítésében, az üzleti folyamatok kialakításában, az FSMS és az SAP egymással történő összekapcsolásában és a speciális tranzakciók fejlesztésében - nyilatkozta Karácsonyi Miklós, az is:energy Hungary Kft. FSMS projektvezetője. - A mi feladatunk az SAP-rendszer konfigurálása és fejlesztése a módosított és az új üzleti folyamatoknak megfelelően, valamint az üzemeltetés mellett az alkalmazott eszközök szervizelése. Az FSMS bevezetésén és működtetésén mintegy húsz munkatársunk dolgozik.

A teljes bevezetést követően Magyarországon, a négy energiaszolgáltató cégre vonatkozóan, összesen 650 szerelőpár irányítása és 650 gépkocsi követése lesz a feladat.

- A rendszer kiépítéséhez szükség volt arra is, hogy az is:energy saját fejlesztéseket dolgozzon ki. Európában ugyanis nincsen még egy olyan működő rendszer, amely egy FSMS típusú rendszert összekapcsolna az SAP-val. Az SAP- és a Task Force-rendszerek integrálása speciális feladatot jelentett, különös tekintettel a munkautasítások eljuttatatására az SAP-ból a Task Force-ba és a munka során begyűjtött információk SAP-ba való visszajelentésére. Fejlesztéseink várhatóan más szakterületeken, projektekben is hasznosíthatók lesznek.



Elérhetőség: 1011 Budapest, Corvin tér 10. ? Telefon: 487-8200 ? E-mail: [email protected]

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.