BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Több cég kapcsol a világhálóra

A legalább öt főt foglalkoztató hazai cégek 82 százalékénak volt internetelérése 2005 júliusában, ez kilenc százalékpontos növekedést jelent az előző év hasonló időszakához képest - derül ki a GKI, a T-Mobile és a Sun Magyarország Kft. közös felméréséből. Az internetcsatlakozást létesített vállalkozások aránya a kisebb cégektől a nagyvállalatok felé haladva növekszik: az 5-9 fős cégek átlagosnál kisebb hányada (75 százaléka), míg a 10-19 fős cégek 84, a 20-49 fős cégek 92 százalékának van valamilyen internet-hozzáférése. A világhálós kapcsolatot tekintve a legjobb helyzetben a közép- és nagyvállalatok vannak: az 50-249 fős cégek 99 százaléka létesített internetelérést, a 250 főnél több dolgozót foglalkoztató vállalkozások körében pedig gyakorlatilag teljes a penetráció.

Az összes vállalkozás körében az internetpenetráció az átlagosnál nagyobb a szolgáltatási szektorban (pénzügyi tevékenység, ingatlanügyletek, gazdasági szolgáltatás) működő cégek körében. A vendéglátás és szálláshely-szolgáltatás területén (57 százalék), az oktatás, az egészségügy, az egyéb szolgáltatások (65 százalék), valamint a mezőgazdasági, halászati ágazatok (71 százalék) körében az internetpenetráció alacsonyabb, mint az 5 fő feletti cégek átlagos mutatója.

Az országos átlagnál kisebb arányban (73 százalék) létesítettek világhálós elérést az észak-alföldi vállalatoknak, míg Közép-Magyarországon és Közép-Dunántúlon kedvezőbb a vállalatok között az internetpenetráció (86 százalék).

A számítógépet használó, de internetkapcsolatot nem létesített cégek aránya országos szinten 10 százalék, de ennél jóval magasabb (18 százalék) az ilyen vállalatok aránya a dél-dunántúli régióban.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.