Messze még az idÕ, amikor a közúti közlekedésben részt vevÕ jármÛvek vezetését a repülÕgépekhez hasonlóan robotokra bízhatjuk. Az Egyesült Államokban a napokban ismét megrendezték a számítógépek által irányított autók versenyét, amelyen átalakított, sorozatgyártásban készülÕ gépkocsikkal indultak tervezÕk. Az eredmény a tudósítások szerint lesújtó: a Pentagon által szervezett futamon 23 indulóból csak 3 kocsi ért célba.
Ahhoz képest, hogy a tavaly márciusban rendezett elsÕ versenyen egyetlen kocsinak sem sikerült ez a bravúr, ez is szép eredmény. Különösen, mivel az akkori legjobban szereplÕ autó is csak 12 kilométert tudott megtenni, míg a most teljesített táv 209 kilométeres volt. Árnyalja a képet, hogy az idei gyÕztes átlagsebessége alig 28 kilométer volt óránként, s a tavalyi kudarcból okulva a védelmi minisztérium ezúttal nem rejtett el az útvonalon 15 méterrÕl sem felismerhetÕ lyukakat és árkokat.
A szervezÕk célja, hogy 2015-re az amerikai hadsereg jármÛveinek egyharmadát emberi személyzet nélkül lehessen bevetni a harctéren, míg a versenyen induló fejlesztÕk jóval békésebb célt követnek: szerintük a radarra, kamerákra és lézer általi letapogatásra építÕ navigációs rendszerek elterjedése számtalan közlekedési balesetet elÕzhetne meg. A gond csak az, hogy a mai rendszerek még egy pillangót észlelve is azonnal vészfékeznek.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.