A Nyugat-Európában a harmadik negyedévben eladott mobiltelefonok 12 százaléka, azaz 4,7 millió készülék már harmadik generációs eszköz volt – derül ki az IDC piackutató társaság tanulmányából. Egy évvel korábban a 3G-s készülékek aránya még csak 7 százalék volt, az idén a teljes évet figyelembe véve pedig már eléri a 13 százalékot – olvasható a piackutató cég felmérésében. A készülékek iránti kereslet megugrásában a legnagyobb szerepet természetesen a kereskedelmi harmadik generációs szolgáltatások elindulása játszotta Európa-szerte, így a készülékgyártók is egyre nagyobb figyelmet fordítanak a 3G-s telefonok fejlesztésére.
Az év közepére 180 különböző, a harmadik generációs mobiltechnológiát használó készüléket dobtak piacra a gyártók. Egy másik piackutató cég, a Strategy Analytics adatai szerint pedig már tavaly is 20 millió ilyen telefont adtak el világszerte. A legkorábbi WCDMA-eszközöknél még több tényező, mint a korlátozott üzemidő és a GSM-készülékeknél nagyobb méret és súly is hátráltatta a terjedésüket. Ez azonban gyökeresen megváltozott napjainkra, a legújabb, már a tömegpiacra szánt telefonok teljesítmény, kezelhetőség, élettartam, megjelenés szempontjából is felveszik a versenyt előző generációs vetélytársaikkal. Ráadásul számos pluszszolgáltatást kínálnak, mint a videotelefonálás, az MP3-lejátszás. A felhasználóbarát, 256 ezer színű kijelzők alkalmazásával pedig akár filmnézésre vagy komolyabb játékokhoz is megfelelő eszköz lett a mobiltelefon. A digitális fényképezés népszerűségét kihasználva számos gyártó már több megapixeles kamerát is beépített a mobiltelefonjába.
A készülék szerepét a harmadik generációs szolgáltatások tömeges elterjedésében felismerték a szolgáltatók is, ennek megfelelően úgy időzítették a kereskedelmi indulást, hogy addigra már a piacon legyen több megfelelő, ráadásul megfizethető készülék. A teljes nyugat-európai mobilpiac éves szinten 16 százalékkal nőtt a harmadik három hónapban, az eladott készülékek száma elérte a 39,5 milliót. Annak ellenére, hogy a vezető szolgáltatók lassulást jeleztek a mobil-előfizetők számának bővülésében, a harmadik generációs szolgáltatások elindulása, az új, multimédiás készülékek piacra dobása és az okos mobilok növekvő népszerűsége a kereslet felfutását eredményezte.
A személyi számítógépek és mobiltelefonok tulajdonságait egyesítő készülékek értékesítése 105 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben éves összehasonlításban, elérve a 2,8 milliót. Bár a vállalati körben is volt fejlődés, az igazi növekedést az ilyen eszközök végfelhasználók közötti elterjedése adta. A teljes nyugat-európai mobilpiac 7 százalékát adták a kombinált készülékek, jövőre azonban már 10 százalék fölé nő az arányuk az IDC előrejelezése szerint.
A gyártóknál tovább tart a Nokia dominanciája, a finn cég összesen 14,2 millió készüléket adott el, ez 20 százalék növekedést jelent éves szinten, ezzel a nyugat-európai piac 36 százalékát uralja. Látványosan, duplájára nőtt a dél-koreai Samsung értékesítése,is elérve a 6,2 milliót. A világpiaci második,,Európában harmadik Motorola is erősített. Az amerikai cég az egy évvel korábbihoz képest mintegy két és fél millió darabbal többet adott el.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.