Évente 20-25 új munkahelyet teremt a Nexon, társaságunk folyamatosan növekszik, a budapesti központ mellett nyolc vidéki telephelyünk is működik – mondja Ocskay Szilárd tulajdonos, ügyvezető igazgató. Az 1989-ben három fővel alakult vállalkozás ma már 200 dolgozót foglalkoztat. A cég elsősorban bérügyviteli rendszeréről ismert, de hasonló jelentőségű a bérszámfejtési szolgáltatása is, ezt saját fejlesztésű informatikai rendszerrel nyújtja a hazai vállalkozások számára, sőt a teljes humánerőforrás-gazdálkodás, a beléptető- és munkaidő-nyilvántartó rendszer humáninformatikai támogatását is biztosítja.
A társaság tavaly 16 százalékkal növelte nettó éves árbevételét, amely meghaladta a 2,3 milliárd forintot. Ennek mintegy 40 százaléka már bérügyviteli outsourcingból származik. Az évközi járulékváltozások, az elektronikus adóbevallás bevezetése, a folyamatos jogszabályi változások egyre több céget győznek meg arról, hogy ki kell szervezni bérügyvitelüket. Ám az outsourcingnak Ocskay Szilárd szerint az is oka, hogy kevés a megfelelő kompetenciájú bérszámfejtő. Míg két évtizeddel ezelőtt egy kis jogszabályismeret, egy érettségi és egy tanfolyam elegendő volt a munkakör betöltéséhez, ma már komoly elvárások vannak velük szemben. Egy jó bérszámfejtőnek ismernie szükséges és képesnek kell lennie átlátni a jogszabályváltozásokat, az sem baj, ha az uniós irányelvekről is hallott már, beszél legalább egy idegen nyelvet, tudja, hogyan kell bejelenteni egy külföldi munkavállalót, adótanácsokat ad, és persze hibátlanul tud bérszámfejteni – sorolja Ocskay Szilárd, aki szerint ilyen kompetenciákkal rendelkező munkatársat szinte lehetetlen találni. Mivel sok, korábban a bérszámfejtés területén dolgozó szakember már nyugdíjba ment, a fiatalok közül pedig keveseket érdekel ez a szakma, így most munkaerő-piaci vákuum van ezen a területen. A cég több OKJ-s, akkreditált képzést is szervez, hogy a bérszámfejtés és a HR-szakma különböző területein szükséges kompetenciákat fejlessze. A képzések egyébként nem újdonságok a cég életében. A Nexon 2004 elején hozta létre oktatási üzletágát, itt a kompetenciaképzések mellett a tanfolyamokat mindig összehangolják az aktuális szoftverfejlesztésekkel is.
Az idén egyébként a vállalat újabb funkciókkal gazdagítja HR-rendszerét. Elkészül a teljesítményértékelési, valamint a képzési és fejlesztési modul, s a toborzáskiválasztási is tovább fejlődik. A cégvezető 2007-ben 12-15 százalékos növekedéssel számol, főleg a bérügyviteli outsourcing erősödése miatt, hisz az e-bevallás kiterjesztése még több céget ösztönöz majd arra, hogy kiszervezze az alaptevékenységéhez szorosan nem kapcsolódó feladatokat.
A növekedés folyamatos kihívást jelent a vezető számára, aki a vállalat 18 éves történelme alatt – cégvezető társával együtt – tulajdonosa és első számú irányítója is maradt a Nexonnak.
Ember. Az elmúlt évek alatt sok feladatot sikerült delegálnom, már nem programozok, nem értékesítek, mégis úgy érzem, egyre több feladatom van – mondja mosolyogva a cégvezető.
Állítja: szerencsés programozóból lett vezető, aki a mai napig folyamatosan tanulja az emberek hatékony irányítását. Sokszor saját kárán tanul, de személyiségén keresztül átszűrve elsajátítja a modern vezetéstudomány legújabb nézeteit is.
A növekedés, a szervezetfejlesztés során a legnagyobb kihívás Ocskay Szilárd számára a hatékony belső kommunikáció, a folyamatos információáramlás megoldása. Egy családias hangulatú és létszámú cégnél egész másképp működik minden: a folyamatok, feladatok szájhagyomány útján terjednek, egy több száz fős vállalatnál viszont írásban is rögzíteni kell ezeket, és míg pár éve még minden kollégával személyes kontaktusa volt, mára van, akivel csak az éves vállalati rendezvényeken találkozik. „A jó munkaerőt meg kell tartani, igyekszem ügyelni a csapatszellemre, az új belépők vállalati kultúrába történő integrálására, ugyanis hiszem, hogy a munkahelyi jó közérzetért folyamatosan tenni kell” – hangsúlyozza. A „kihívás” azért is nagy, mert a Nexon 2002-ben és 2004-ben is elnyerte a Legjobb munkahely címet.
Büszke a cégére, üzleti és társadalmi szerepvállalására. Tavaly elkészült a Nexon társadalmi felelősségvállalási jelentése (CSR), az idén pedig megfogalmazzák a vállalati etikai kódexet, amely többek között tartalmazza majd a Nexon irányelveit a tisztességes kereskedelem terén, az útmutatást a minőségi ügyfélszolgáltatásokhoz, rögzíti az adatok bizalmas kezelésének módját, és összegzi a vállalati folyamatokat is.
Fontosnak tartja, hogy megbízható, kiegyensúlyozott, tisztességes vezető legyen, aki képes meghallgatni mások problémáit és ötleteit, a döntéseket nemcsak meghozni tudja, hanem képes megszervezni, hogy azok meg is valósuljanak.
Ha a munka és a magánélet egyensúlyát nézzük, a mérleg 80-20 százalékos arányban igen elbillen Ocskay Szilárd esetében. „Most már több időt szánok a pihenésre, a hétvégékből egy napot nem dolgozom, hetente kétszer teniszezem, sőt nyáron egy-két hétre elmegyek vitorlázni, télen pedig síelek is; igaz, viszek laptopot, amelyen ilyenkor is lehet dolgozni” – mondja. Hozzáteszi: sokszor ő sem tudja eldönteni, hogy ilyenkor szabadság alatt dolgozik, vagy munka közben nyaral. KI
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.