Tegnap a kazah Dmitrij Fofonov produkált pozitív doppingtesztet, s ezzel a Crédit Agricole kerekese már a negyedik versenyző az idei Touron, akit tiltott szerek használatán érnek. Előtte már lebukott Manuel Beltrán, Moises Duenas Nevadó és Riccardo Riccó is. Ráadásul utóbbi versenyző igen nagy név a sportban: az idén második lett az olasz körversenyen, a Giro d’Italián, és két szakaszt megnyert az idei Tour de France-on is.
A világ legnézettebb országúti kerékpáros körversenyét évek óta kísértik a doppingbotrányok. Tavalyelőtt az első helyen végző Floyd Landis a befejezést követő napon bukott le, 2007-ben pedig az összetettben tíz napig vezető dán Michael Rasmussent léptették vissza doppingvétség miatt. Sokáig azonban mindezek ellenére is úgy festett, hogy a Tour de France mit sem veszít népszerűségéből.
Az egyébként útifilmnek is beillő közvetítések nézettsége nem csökkent, s emiatt sokáig a szponzorok is csak fenyegetőztek, hogy kiszállnak a kerékpársportból, ha nem sikerül rendezni a helyzetet.
Az elmúlt esztendő ugyanakkor minden bizonnyal fordulatot hozott. Igaz, a támogatók többsége – mint például a T-Mobile és a Skoda – tavaly is csak fenyegetőzött, 2007-ben már akadt olyan szponzor, amely beváltotta ígéretét. Kiszállt például a sportágból a tavalyi győztes Alberto Contador csapata, a 2007-ben még mintegy 13 millió eurós költségvetéssel működő Discovery Chanel és az istállójára majd 10 milliót költő német Gerolsteiner is.
Becslések szerint a kerékpársport egy esztendő alatt 40 millió eurót (azaz közel 10 milliárd forintot) bukott a doppingbotrányok miatt távozó szponzorokon. A kedvezőtlen tendenciákat a versenyzők a saját bőrükön is érzik már, ugyanis az idén körülbelül harmadával kevesebbet keresnek, mint tavaly.
Ráadásul ez még korántsem a történet vége. Az idén a már említett Ricco csapata, a Saunier-Duval jelentette be versenyzője lebukása után, hogy azonnali hatállyal kivonul a sportágból, és hasonló döntést hozott a Barloworld is
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.