A Visitor Media Research (VMR) 2008 első féléves adatai a legalább hetente internetező 14-69 évesekről nyújtanak olyan átfogó és aktuális információkat, amelyek elengedhetetlenül szükségesek az internetes piacon tevékenykedők – médiatulajdonosok, ügynökségek, hirdetők – számára. Az elmúlt fél évben tovább nőtt a legalább hetente internetező 14-69 évesek száma. A penetráció növekedésével fokozatosan csökken az internetes populáció férfias, fiatalos, urbánus jellege – de még mindig e csoportok dominanciája figyelhető meg.
A gyakori internetezők 55 százaléka férfi, 48 százaléka 30 év alatti, és 30 százaléka Budapesten él. A gyakori internetezők 73 százaléka internetezik otthonában. Munkahelyükön 32 százalékuk, az iskolában pedig 16 százalékuk szokta használni a világhálót. Az internethasználat tudatosabbá válására utal, hogy évről évre nő a levelezésen, böngészésen túlmutató tevékenységeket végzők aránya.
Vásárlás előtti információgyűjtésre az internetezők 92 százaléka használta már az internetet, és 55 százalék rendszeresen keresgél különböző termékinformációkat a világhálón. Az internetes tevékenységek tekintetében az online banki szolgáltatások igénybevételében növekvő tendencia figyelhető meg. 2008 első félévében a gyakori internetezők 33 százaléka intézte pénzügyeit az interneten keresztül, ami a fél évvel korábbi adatokhoz viszonyítva 2 százalékpontos növekedést jelent. Az internetezők tehát növekvő bizalommal vannak az online banki szolgáltatások iránt.
Az internet jellemző tájékozódási forrása az álláskeresőknek is. Három internetező közül 2 álláskeresésre is használja a világhálót.
A multimédiás tartalmak ugyancsak népszerűek. A legalább hetente internetező 14-69 évesek 57 százaléka rádióhallgatásra is használja a hálót, míg az online tévénézésnek 33 százalékuk hódol legalább alkalmanként. Letöltésért még kevesen fizetnek. Szoftverért 14, zenéért 7, képért vagy videóért 6 százalékuk fizetett már. A videomegosztó szájtok népszerűségének növekedésével folyamatosan nő azok aránya, akik már töltöttek fel valamilyen videót az internetre. Jelenleg 18 százalék azok aránya, akik éltek már ezzel a lehetőséggel.
A VMR kutatás az internetezési szokásokon túl számos más témakört is felölel. Vizsgálja az internetezők online és offline médiahasználatát, de a nyaralási, utazási szokásaikat is. Tudta, hogy az internetezők 59 százaléka még sohasem utazott repülőgéppel?
Az internetezők fogyasztási és vásárlási szokásairól, valamint reklámokkal kapcsolatos attitűdjeiről is érdekes tanulságokkal szolgál a kutatás. Az említett témakörökben készült elemzéseket a közeljövőben olvashatják letölthető tanulmányaink és híroldalunkon keresztül.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.