BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Íme a cégek, amelyek átvágtak bennünket! Gyógyhatás elmaradt

Összesen csaknem 171 millió forint bírságot szabott ki a Gazdasági Versenyhivatal a Crystal Institute Kft.-re, a Flavinárium Zrt.-re a Dunai és Társa Bt.-re valamint a StemXcell Kft.-re.

A cégek - a fogyasztót megtévesztő módon - gyógyhatást tulajdonítottak a Flavin és az Olimpiq StemXcell nevű készítményeknek, de ezt nem tudták kétséget kizáróan bizonyítékokkal alátámasztani.

A GVH - már számos ügyben rögzített - álláspontja szerint gyógyhatást csak kivételes esetben tulajdonítható élelmiszereknek vagy étrend kiegészítőknek. Ezeket az állításokat mindenben alátámasztó bizonyítékokat már a hirdetések közzététele előtt be kell szerezniük a reklámozóknak. A gyógyhatás igazolásához alapos, a termék minden szervezetre gyakorolt hatására és mellékhatására kiterjedő kísérletsorozatot kell végezni, a készítményt laboratóriumi körülmények között kell tesztelni.

A Flavin termékek megtévesztő hirdetései miatt a Crystal Institute több mint 59 millió, a Flavinárium csaknem 61 millió, a Dunai és Társa Bt. 300 ezer forint bírságot kapott. Az Olimpiq StemXcell reklámozása kapcsán a StemXcell Kft.-nek 10 millió, a Crystal Institute-nak  25 millió, a Flavináriumnak 15 millió, a Dunai és Társa Bt.-nek pedig 500 ezer forint bírságot kell fizetnie. Internetes oldalaikon pedig fél éven át szerepeltetniük kell a GVH által elmarasztaló álláspontját.

Az utóbbi büntetéssel kapcsolatban Zavodnyik József a versenytanács tagja a VGonlinenak elmondta: megvan a lehetőségük, hogy indokolt esetben helyreigazító közlésre kötelezzék a jogsértő céget. Az adott ügyben a készítmények internetes tájékoztatásának különös jelentősége van. Megannyi gyógyulásban reménykedő érintett keresi fel a cégek honlapjait. Szükséges tehát, hogy tisztában legyenek a versenyhivatali eljárással illetve annak megállapításaival is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.