Nem titkolt céljuk, hogy növeljék az eladásokat, ráadásul legfőképp a mostani játékoknak helyet adó kínai piacon. Csak a Coca-Cola utolsó negyedéves forgalma 20 százalékkal nőtt, ráadásul - a Morgan Stanley szerint - a cég forgalmának 5-6 százaléka származik Kínából.
Itthon a Magyar Olimpiai Bizottság 50-60 támogatóval áll kapcsolatban, a szponzoráció közel 70 százalékát azonban a négy gyémánt fokozatú partnernek - az E.ON Hungária Zrt., a Szerencsejáték Zrt., a T-Mobile (Magyar Telekom Nyrt.) és az Adidas Budapest Kft. - köszönhető. Ami pedig az összeget illeti: míg tavaly 430 millió forint folyt be a kasszába, idén 500 millió forintot remélnek - számol be a hirado.hu a Népszabadság cikke alapján.
Az olimpiai játékokat közvetítő Magyar Televízió arról számolt be, hogy ebben az időszakban - hiába az időeltolódás - igencsak megnő a hirdetési kedv: a reklámmegrendelés több, mint amit ki tudnak elégíteni, a jogdíjak és a kivetítői jogok értékesítését is figyelembe véve pedig több százmillióval gyarapszik augusztusban a köztévé kasszája.
A Szerencsejáték Zrt.-nél az olimpia idején 0,8-1 milliárd forint bevételnövekedéssel számolnak, ennek jelentős részét a felfutó sportfogadás adja. A társaság a MOB szponzoraként az olimpiai idején kiemelt figyelemnek örvend, ez azonban 2-3 hét múlva lecseng - mondta Somorai László, a vállalat szóvivője.
Az ötkarikás játékokból egyébként azok a cégek is profitálnak, melyek nem támogatják közvetlenül a rendezvényt. Az olimpiai idején a szórólapok és a katalógusok címlapját többnyire az LCD-televíziók foglalják el.
Alm Attila, az Electro World Magyarország Kft. ügyvezető igazgatója szerint egy átlagos hónaphoz képest közel háromszor annyi LCD- és plazmatévé fogyott a futballfieszta idején. Aki viszont már akkor megvásárolta televízióját, nem vesz újat csak azért, mert itt az olimpia.
A nagy láncok az utolsó napokra tartogatják kampányukat: a Media Markt például azt ígéri, visszafizeti az olimpia első három napján vásárolt televíziók és DVD-felvevők árát, ha a magyarok kilencnél több aranyat gyűjtenek be.
Ami az élelmiszerfrontot illeti: elsősorban a sör és a chips fogy, de a hajnali közvetítések miatt vélhetően kávéból is több kerül majd le a boltok polcairól.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.