A Malév ugyanazokkal a problémákkal küzd, mint az adott piaci viszonyokból kifolyólag a többi légitársaság is - mondta Borisz Abramovics egyebek között a Vedomosztyi című üzleti lapban hétfőn megjelent egész oldalas interjújában.
Hangsúlyozta: az AiRUnion szövetség problémáinak és a Malévnak nincs köze egymáshoz, mivel az egyik vállalkozásból a másikba nem visznek pénzt, a problémákat annál a társaságnál oldják meg, ahol felmerülnek.
A Malév-rész megvásárlása Abramovics szerint az orosz VEB bankkal, mint pénzügyi partnerrel közösen véghezvitt, strukturált, európai stílusú üzlet volt, áttekinthetően, a nyilvánosság előtt ment végbe.
A magyar légitársaság ugyanazzal a nem kevés gonddal küzd, mint a világ többi légitársasága, például a magas üzemanyagárakkal és a likviditási válsággal, de minden tekintetben jól strukturált, s ezért kevésbé készületlenül érte a válság, mint az orosz társaságokat - mondta Abramovics. "No és persze jelentős munkát végeztünk másfél év alatt a veszteségek csökkentése terén. Jelenleg a Malév a flotta átalakításával foglalkozik - kisebb gépeket állít be - és a desztinációs hálózatot szervezi át, lemond az amerikai és kanadai járatokról, de növeli rövidebb európai járatai számát" - mondta Abramovics.
Arra a kérdésre, hogy az ígéreteknek megfelelően idén nyereséges lesz-e a Malév, kitérően válaszolt: leépítés folyik, s mivel a veszteségek struktúrája átalakult, most van átdolgozás alatt az üzleti terv, de a világ civil légi közlekedésében idén 6,2 milliárd dollár veszteségre számítanak.
Ugyanarra a kérdésre kijelentette: a Malévnak, mint minden légitársaságnak szüksége van kiegészítő eszközökre, de hogy mennyire, azt nem lehet pontosan tudni, attól is függ, meddig húzódik el a válság.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.