BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Egyre kevesebben adnának béren kívüli juttatásokat

2008 harmadik negyedévében folytatódott a pozitív tendencia, és további 11 ponttal, -13 pontra nőtt a K&H kkv bizalmi index értéke.

Az előző mért időszakhoz képest megfigyelhető, hogy egyre kevesebben adnának a munkavállalóknak béren kívüli juttatásokat, illetve hogy a legtöbb kkv informatikai fejlesztésekbe ruházna be, ha tehetné. Mindeközben tovább növekedett azon vállalkozások aránya, melyek reálisnak tartják, hogy EU-s támogatásokhoz jussanak hozzá.

Mivel a 3. negyedévi K&H kkv bizalmi index felmérése 2008. szeptember 1-11. között készült, az elemzés során kapott eredményekben még nem jelentkeznek a pénzpiaci válság hatásai.

2008 harmadik negyedévében ismét jelentős mértékben javult a K&H kkv bizalmi indexe, aminek következtében -13 pontos értéken zárt. Kimagasló mértékben nőtt az EU forrásokba vetett bizalom. Míg az elmúlt negyedévben elsősorban a szolgáltatói szektor várakozásai javultak, most a másik három szektor várakozásai is közelebb kerültek a pozitív tartományhoz. A közterhekkel, gazdaságpolitikával és a hitelkamatokkal kapcsolatban az előző időszakokhoz hasonlóan továbbra is erősen negatívak a várakozások.

Jellemző, hogy a nagyobb cégek pozitívabb elvárásokkal tekintenek a jövőbe: a 100 millió forintnál nagyobb éves árbevételű cégek esetében történt tíz pontnál nagyobb mértékű javulás, míg az annál kisebb vállalkozások esetében alig változott az index.

A részindexek tekintetében megfigyelhető, hogy a vállalkozások mintegy 73 százaléka tervez valamilyen beruházást. A legkisebb beruházási hajlandóság a kereskedelemben (69 százalék) és a mikro-vállalkozásoknál (73 százalék) figyelhető meg. A legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésekre készülnek a hazai kkv-k (44 százalék), ezt követi a gépekbe (34 százalék) és a gépjárművekbe (26 százalék) történő beruházás.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.