BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Mit nem hoz ki "igazából" a Vanish? Átvágták a vevőket! - 15 milliós bírság

A televíziós reklámok állításaival ellentétben a Vanish klórmentes fehérítők sem alkalmazhatóak az összes színes ruhára és a kakaófolt eltüntetésére sem alkalmasak – állapította meg a Gazdasági Versenyhivatal vizsgálata.

Így a fogyasztók megtévesztése miatt a Reckitt Benkiser Kft.-nek 15 millió forint bírságot kell fizetnie. A kft. 2006-ban és 2007-ben televízió reklámokban hirdette Vanish-termékeket. GVH – a szakértői vélemény alapján – megállapította, hogy a klórmentes fehérítők a színes ruhák többségén alkalmazhatóak ugyan, de nem mindegyiken, így az ezzel kapcsolatos Vanish reklám hamisnak találtatott. A Vanish Oxi nevű termék reklámja azt tartalmazta, hogy a termék el tudja távolítani a csokoládé-, paradicsomszósz- és kakaófoltot.

Az állítást azonban a kakaófolt esetében a szakértő véleménye nem támasztotta alá, így ez ugyancsak alkalmas volt a fogyasztók megtévesztésére. A bírság biszabásánál súlyosbító körülményként vették figyelembe, hogy a megtévesztő hirdetések hosszú ideig voltak láthatóak és széles fogyasztói körhöz jutottak el.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.