Az üzem évi 70 ezres kapacitása révén az amerikai konszern 200 ezer kocsit gyárthat Oroszországban. Már az avatás előtt megkezdődött a GM két aszfaltterepjárója, az Opel Antara és a Chevrolet Captiva sorozatgyártása, a jövő évben pedig az új fejlesztésű középkategóriás limuzin, a Chevrolet Cruze is gyártásba kerül. Az 1700 fős susari üzem csak a helyi piacra termel.
A GM Europe elnöke, Carl-Peter Forster kijelentette, Oroszország a legjobb úton halad afelé, hogy az amerikai konszern számára Európa legnagyobb autó piacává váljék.
Miután – a pénzügyi válságig – évről évre ugrásszerűen nőttek az orosz jövedelmek, s ezzel párhuzamosan az autóeladások, a GM megváltoztatta terveit a susari üzemmel kapcsolatban.
Noha korábban 26 ezres gyártókapacitással tervezték az üzemet, még az építkezés megkezdése előtt 70 ezerre módosították a terveket. Az autóra éhes orosz piac gyakorlatilag az összes nagy járműgyártó csoport figyelmének a középpontjában áll, amelyek nem csupán gyártmányaik helyi eladásait növelik, hanem egyre-másra hozzák létre orosz cégekkel vegyes vállalataikat, hogy helyben gyártsák az ottani piacra szánt modelleket.
A cikk teljes terjedelemben itt olvasható
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.