A pénteki közlemény szerint az amerikai állam 25 milliárd dollárt fordít a szeptemberben elfogadott programra, amelynek célja az üzemanyag takarékos autók gyártása. Ez egyben azt jelenti: a General Motors hiába kért 10 milliárd dollárt a Chryslerrel tervezett fúzió elősegítésére – írja a New York Times.
A döntéshozók eszerint nem tervezik az összesen 700 milliárd dolláros gazdasági mentőcsomag kiszélesítését, ugyanakkor kérdéses marad, milyen lépést tervez a következő amerikai kormányzat. A jelenleg esélyesnek tűnő Barack Obama korábban már nyilatkozott arról: támogatná a bajba jutott autógyárak további megsegítését. A republikánus McCain eddig nem utalt arra, hogy növelné a támogatást.
Bár a GM és a Chrysler továbbra is tárgyalásokat folytat, a fúzióra valószínűleg nem kerül sor addig, amíg az állam szerepe nem tisztázódik az ügyben. A potenciális befektetők egy része nem áll a fúzió mellé, amennyiben az Egyesült Államok kormánya nem vállal részt abban.
A Bush kormányzat számos lépést tervez a három detroiti autógyártó óriás megsegítésére. Ennek első fázisaként arra kérik az Energiaügyi Minisztériumot: bocsássa a GM, a Ford és a Chrysler rendelkezésére a 25 milliárd dollárt értékű alacsony kamatozású hitelcsomagot. A kabinet további segítségről is tárgyal a kereskedelmi tárcával.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.