Tehát továbbra is 675 millió eurót szánnak a craiovai egykori Daewoo gyárra, és nem csökkentik a jelenleg 3900 fős létszámot sem. Távlatokban a Ford évi 300 ezer gépkocsi és további 300 ezer motor gyártását tervezi az egységben, de első körben, a jövő évben a termelés 30 ezer Transit Connect áruszállító gyártásával kezdődik.
A gyár teljes korszerűsítése után 2011-től már három modell készülhet Craiovában: a Connect, illetve annak utódja mellett a következő generációs Transit furgon és egy, ma még tervezés alatt álló - hírek szerint háromhengeres - kisautó.
Az amerikai cég tervei szerint 2012-re az alkalmazottak száma meghaladja a 7 ezret, és a Ford addigra összesen 36 ezer embernek ad munkát Romániában.
A Ford márciusban 57 millió euróért vásárolta meg az Automobile Craiova 72,4 százalékos részvénycsomagját, vállalva, hogy visszafizeti a román kormánynak azt a 27 millió eurót, amit a kabinet – lényegében támogatásként – elengedett az eredetileg 84 millió eurós árból.
Igaz, a kormány azzal a feltétellel adta a kedvezményt, hogy a Ford megtartja a gyár mind a 3900 alkalmazottját. Az Európai Bizottság azonban jogellenes állami segélynek nyilvánította a 27 millió eurós kedvezményt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.