A felnőtt magyar lakosság körében végzett, véletlenszerű telefonos megkérdezéssel lebonyolított kutatás célja a gyógyszervásárlási szokások, a patikahűség és a patikán kívüli vásárlások vizsgálata volt. A felmérésből kiderült, hogy 10 lakosból 9 még mindig a gyógyszertárakból szerzi be a szükséges recept nélkül kapható gyógyszereket.
A gyógyszertárakhoz hű vásárlók aránya az életkor emelkedésével nő: 35 év alatt 83 százalék, míg 55 év felett már több mint 90 százalék. Leginkább az idősek ragaszkodnak patikájukhoz, ám ehhez az is hozzájárulhat, hogy ők sokkal gyakrabban váltanak ki csak itt elérhető vényköteles gyógyszereket. A felmérésből az is kiderült, hogy minden második vásárló ugyanabba a gyógyszertárba tér vissza, további 20 százalék pedig az esetek döntő többségében ugyanott vásárol. A választásban döntő szerepe van annak, hogy az adott patika a lakóhelyhez, munkahelyhez vagy a rendelőhöz közel essen (79%), ám befolyásoló tényező a kiszolgálás színvonala (20%) vagy a széles termékválaszték (11%) is. A patika fekvése minden korosztályban döntő ismérv, míg a kiszolgálás színvonalának és a széles termékválasztéknak idősebb korban van jelentősebb szerepe, ellentétben a nyitvatartási idővel, ami leginkább a fiatalok körében fontos szempont.
Településtípus szerint Budapesten a legmagasabb a patikán kívüli forgalmazóhelyen vásárlók aránya (18%), nemek tekintetében nincs jelentős különbség. Ezek a gyógyszervásárlások mintegy háromnegyede a drogériákra koncentrálódik, minden ötödik vásárlás hipermarketekben, míg körülbelül 10 százalék benzinkúton történik. Elvétve van példa arra is, hogy a gyógyszert más helyről szerzik be – legyen szó akár vényköteles vagy vénynélküli termékről. Összesen mintegy 5 százalék azoknak az aránya, akik vásároltak már gyógyszert az interneten (1%), patikában vényköteles gyógyszert recept nélkül (1,5%), ismerőstől (1,5%) vagy piacon (1%). Az ilyen alternatív csatornákon át történő beszerzés főleg a fiatalokra jellemző, a vásárolt termékek pedig jellemzően fájdalomcsillapítók és vitaminok. A fiatalokra egyébként is jellemző, hogy a gyógyszerválasztást az ismerősök tapasztalatai befolyásolják, míg az orvos ajánlása az idősebb korosztályra van hatással.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.