A GM vezetése szerint az állami segítség napokon belül megérkezik a General Motors-hoz. Erre nagy szükség is van, hiszen – mint arról Fritz Henderson, a cég elnöke az AP-nek beszámolt – az anyagi támogatás nélkül az autógyár jóval március vége előtt kifogyhat a készpénzből.
A GM az előző évben négy milliárd dollár állami támogatást kapott. Elvileg január 16-án érkezett volna meg a következő 5,4 milliárd, február 17-én esedékes a harmadik utalás. Eddig az időpontig kell igazolnia az óriáscégnek működőképességét, a második utalás azonban egyelőre nem érkezett meg a GM-hez.
Henderson szerint a számlák megfizetése szempontjából kritikus fontosságú, hogy a pénzek időben érkezzenek. A most tapasztalt fizetési késedelmet a kormányváltásnak és az adminisztratív terheknek tulajdonította.
A GM vezetője nem értett egyet az autóipari dolgozók szakszervezetének képviselője szerint, aki leszögezte: lehetetlennek tartja, hogy a cégek február 17-ig kidolgozzák átszervezési terveiket és bizonyítsák működőképességüket. Mint mondta, bízik abban, hogy sikerül betartaniuk a határidőt.
Jelenleg a Cadillac, a Chevrolet, a Buick és a GMC alapmárkák megtartását tervezi a cég, a Pontiac-ot pedig rétegmárkává alakítják. A cég egyúttal felülvizsgálja a Saturn helyzetét és továbbra is eladásra kínálja a Hummert és a Saabot. Henderson véleménye szerint a válság miatt magasra szökő olajárak kedveznek a GM elektromos autó projektjének. A cég dollármilliókat költ a Chevrolet Volt modellre, amely egy feltöltéssel 64 kilométer megtételére képes.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.