BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Tripláznak a magyarok

Hosszú évek után végre lesz hangsúlyos, egységes magyar jelenlét Cannes-ban, a március 10-én kezdődő MIPIM-en, az ingatlanos szakma legnagyobb nemzetközi üzleti fórumán. A tavalyihoz képest háromszor akkora (150 m2), a csarnok sokkal forgalmasabb helyén lévő és látványosabban elkészített standon várják a befektetőket. Ez annak köszönhető, hogy a tartós budapesti és főváros környéki jelenlétre berendezkedett ingatlanfejlesztők kezdeményezésére a Fővárosi Önkormányzat, valamint az ITDH támogatásával állandó marketingkommunikációs platformot (Budapest Business Region – BBR) hoztak létre, az első időszakban rendezvényenként 70 millió forintos költséggel. Az akciósorozat két főpillére a tavaszi MIPIM-en, illetve az őszi müncheni Expo Realon való aktív részvétel, később roadshow-kat és mást is terveznek.

Gulyás-Kovács Gergely, a BBR elnöke (a DunaCity beruházást végző cég vezetője) bejelentette, hogy a közelmúltban a klaszterbe való belépésről döntött a Wing, a Futureal és a Walker & Williams, így már csaknem húsz tagból áll ez a csoportosulás. Összesen több mint hárommillió négyzetméternyi fejlesztett terület felett rendelkeznek a fővárosban és 80-90 kilométeres körzetében, vagyis a Budapest Business Regionben.

A cannes-i rendezvényen egy standon lesznek a főváros által fémjelzett projektek, a BBR-tag fejlesztők beruházásai és az ITDH. Nemzetközi sajtótájékoztatót is tartanak, amelyen várhatóan Bajnai Gordon gazdasági miniszter mond beszédet, és lesz egy kifejezetten a nagy nemzetközi végfelhasználókra számító, zártkörű üzleti ebéd. Utóbbi nagy eredmény, hiszen előzetesen sikerült Budapest és a fővárosi régió iránt felkelteni a cégek érdeklődését, így Prága, Varsó és Bukarest elől halászták ezt el a lehetőséget. Természetesen magán az ebéden további meggyőzés szükséges.

„Az ingatlanos operabál legjobb páholyába kerülhetünk, nagy cégek stratégiai döntéshozóinak mutathatjuk be, hogy ez egy viszonylag stabil piac, méreténél fogva a térség legnagyobbja, elosztó szerepe földrajzi fekvésénél fogva kiváló, erős tudásbázisú ágazatoknak ad otthont, és van egy Dunája, amellyel kapcsolatban még mindig vannak kihasználatlan lehetőségek” – mondta Takács Ernő, az egyik alapító, a Talentis program vezetője.

Mindketten kiemelték, hogy a BBR az egymással egyébként üzleti versenyben álló fejlesztők együttműködése is. Mindannyian a megfelelő helyen akarják tudni Budapestet és térségét a globális piacon. A Nyugaton már elterjedt gazdasági és marke-tingklaszter forma a versenyelőnyöket maximálisan szolgálja, az externáliákat közösen kezeli. A BBR-tagok reményei szerint a klaszterformában jó eséllyel pályáznak EU-s pénzekre is.

Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.