A kiinduló helyzet: egy lakásban azonos kábelszolgáltatónál (UPC) előfizetett internet, telefon és televízió. A csavar: az internetszolgáltatás céges, a telefon és az internet magánelőfizető nevén van. A cél: mindhárom szolgáltatást az említett magánelőfizető nevére írni és így „jóárasítani” a teljes előfizetést, hiszen a most meghirdetett csomagok (igaz, kisebb internetes sávszélességgel) jóval kedvezőbbek, mint a korábban a három szolgáltatásért fizetett teljes összeg.
Erre elvileg lehetőség van, mivel – ahogyan az a UPC honlapján olvasható – ha két meglévő UPC alapszolgáltatás mellé egy harmadikat rendelünk, az előbbi kettő ára is csökken. A fogyasztónak természetesen az az érdeke, hogy az előfizető megváltoztatása ne járjon a szolgáltatások szüneteltetéssel, vagyis, hogy „papírozással” váljék az előfizetés olcsóbbá. A kérdés, hogy megoldható-e ez a probléma?
A UPC-vel történő telefonos egyeztetés esetünkben felemás eredménnyel járt: két ügyintéző szerint semmilyen gondot nem jelent az internetelőfizetés átírása, míg egy harmadik úgy vélte: ez csak átírással történhet meg, ebben az esetben pedig a jelenleg hirdetett csomag kedvezmények nem járnak. Erre vonatkozó kérdéseinket feltettük a UPC-nek, a cég azonban megjelenésünkig nem reagált megkeresésünkre.
Ebben a tekintetben sem az egyéni előfizetői szerződés, sem az internet előfizetésre vonatkozó általános szerződési feltételek nem adnak útbaigazítást. Az átírásra vonatkozó rész szerint ilyen szerződésmódosításra akkor van lehetőség, ha az előfizető személyében szerződés, öröklés vagy jogutódlás következtében változás áll be, az előfizetés helye azonban nem változik. Ebben az esetben a belépési díj megfizetése nem kötelező. Ha magánszemélyről kerül át céghez az előfizetés, akkor is csak az egyszeri csatlakozás díjkülönbözetet kell megfizetni. Az azonban nem derül ki, hogyan viszonyulnak ezek a változások a kedvezményekhez?
A logika azt diktálja, hogy itt nem új előfizetés jön létre, hiszen – azon kívül, hogy erre utal az átírás kifejezés – az új szerződőnek belépési díjat sem kell fizetnie. Ha viszont nem egy új előfizetés jön létre, akkor a kedvezmények sem járnának – bizonyára ez zavarta meg a cég ügyfélszolgálatának munkatársait.
A helyzetet tovább bonyolítja a triple play előfizetésre vonatkozó szabály. Eszerint a kombinált (kedvezményes) előfizetési díj csak akkor és addig jár, amikor és ameddig egy ügyfél mindhárom szolgáltatásra előfizet. Példánkban a cég járna rosszul, hiszen ő szüntette meg az internet szolgáltatását, csakhogy a cég nem fizetett elő másra, vagyis ezzel kilépett a UPC ügyfelei közül. A képbe lépő magánelőfizető azonban „jól viselkedett”, hiszen a meglévő televízió és telefon szolgáltatás mellé megrendelt a harmadik, internetszolgáltatást.
Oldjuk meg a 22-es csapdáját azzal, hogy leszögezzük: sikerült a „jóárasítás”, igaz, hosszú vitát követően és átírás nélkül. A magánszemély egyszerűen belépett az internetelőfizetők táborába, nem a cégtől vette át az előfizetést, és így minden kedvezmény megilleti.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.