Az 1,5 milliárd euróért száz százalékban kezességet vállalnak, amelyben a szövetségi állam és az Opel-üzemekkel rendelkező tartományok fele-fele arányban megosztanák a kezességvállalást. Az áthidaló finanszírozási modellhez még a GM és az amerikai kormány jóváhagyása is szükséges.
A kormány már korábban felkészült arra, hogy ha bejelentik az amerikai anyavállalat, a General Motors csődjét, akkor az Opel azonnali kormányzati segítségre szorul. A kormány által kidolgozott megoldás biztosíthatná, hogy a General Motors csődje esetén az Opel talpon maradhasson, és folytatódjanak a tárgyalások a lehetséges beruházókkal. A szövetségi kartellhivatal ugyanakkor elutasította az Opelben való tervezett kormányzati részvételt, hangoztatva, hogy minden fajta, a reálgazdaság egyik szereplőjének nyújtandó szubvenció, illetve támogatás alapvetően versenyellenes.
Angela Merkel kancellár egy hétfői nyilatkozatában ismét megerősítette, hogy bármifajta kormányzati segítség előfeltétele olyan tőkeerős beruházót találni, aki képes biztosítani a gyár tartós fejlődését és a munkahelyek megőrzését. A kancellár utalt arra, hogy a kormány szerdára várja a két eddigi jelentkező, az olasz FIAT és az osztrák-kanadai Magna végleges ajánlatát. Az utóbbi az orosz GAZ autógyárral együtt érdeklődik az Opel iránt, ami szakértők szerint biztosíthatná az oroszországi piacokat is. Közben - ugyancsak hétfői értesülések szerint - megerősítette az Opel átvételének szándékát a FIAT. Az olasz gyár első embere, Sergio Marchionne egy interjúban azt hangoztatta, hogy a FIAT a négy németországi Opel-gyár közül egyet sem zárna be.
Az elnök nem tagadta azonban, hogy szó lehet a munkahelyek számának csökkentéséről. Az esetleges átvétellel kapcsolatban már tárgyalásokat folytatott annak a négy tartománynak a miniszterelnökével, ahol az üzemek találhatók. A másik jelölt, az osztrák-kanadai beszállító és alkatrészgyártó Magna szintén hangoztatta, hogy szerdán terjeszti elő végleges ajánlatát. Az Opel alkalmazottainak, illetve üzemi tanácsi vezetőinek körében értesülések szerint a FIAT-tal szemben jóval nagyobb a bizalom a Magna iránt.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.