Optimizmusra adhat okot a mobilcégeknek a Nemzeti Hírközlési Hatóság legfrissebb gyorsjelentése: miközben az első félévben 350 ezerrel csökkent a mobilcégek ügyfeleinek száma, s ez a tendencia még júniusban is kitartott, amikor is 23 ezerrel szűkült a piac, júliusban már érdemben nem változott az ügyfélszám.
Sőt, a "forgalmazásban részt vevő" vagyis a mérést megelőző 90 napban hívást, vagy SMS-t indító SIM kártyák száma már 16 ezerrel nőtt, ami azt jelentheti: a magyar mobilpiac ismét növekedésnek indult.
Július végén 11 millió 88 ezer volt a teljes ügyfélszám a három mobilszolgáltatónál együttesen, ez mintegy ezerrel kevesebb, mint a június végén összesített adat.
Ez az előző évi azonos időszakhoz képest ez még mindig 287 ezres növekedés, ami a hivásfogadásra alkalmas SIM kártyákat jelenti. Száz főre jelenleg 118,6 előfizetés jut, míg tavaly ilyenkor 115,5 volt az ellátottságot mutató szám. 2008 decemberében viszont 121,8 , azaz az első félévben a piac mérhetően szűkült.
A hívást indító előfizetések száma jelenleg 10 millió 662 ezer darab, ami 16 ezerrel több a múlt havi adatnál, s 324 ezerrel magasabb az egy évvel korábbi értéknél. Júliusban kismértékben tudta növelni piaci részét a Vodafone (21,91%) és a T-Mobile (44,59%), míg a Pannon részesedése kismértékben csökkent (33,51%). Az előfizetők továbbra sem szívesen viszik át számaikat másik mobilcéghez: júliusban mindössze 3188 számhordozást regisztráltak.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.