BÉT logóÁrfolyamok: 15 perccel késleltetett adatok

Megérkezett a Yeti - Galéria

A Škoda ötödik modellsorozata a márka minden jellegzetességét magán viseli, egyértelmű családi identitást biztosítva az új kompakt SUV-modell számára, amely már a 2005-ben első ízben bemutatott, azonos nevű tanulmányt is jellemezte.

A 4 223 milliméter hosszú és 1 793 milliméter széles karosszéria funkcionális formavilága könnyedséget sugároz. Noha a markáns sárvédők, az akár 17-colos könnyűfém keréktárcsák és a 180 milliméter szabadmagasság jellemezte oldalnézet határozottan robusztus megjelenést kölcsönöz számára, a Yeti semmiképpen sem hat nehézkesnek. Mindezt természetesen a műszaki adatokra vetett pillantás is megerősítheti. A Yeti 1,8 TSI 4×4 saját tömege a vezetővel is kalkulálva mindössze 1.520 kilogramm, s a 103 kW (140 LE) teljesítményű változat is mindössze 25 kilogrammal nehezebb.

Az intelligens "packaging" eredményeképpen a Yeti 1 691 milliméteres magassága és 2 578 milliméteres tengelytávja mellett is felettébb tágas térkínálattal hódíthat. A három önálló hátsó ülés egyenként is lehajtható és ki is vehető, a külsők pedig hosszirányban, illetve – kiemelt középső ülés mellett – 80 milliméternyi távolságon oldalirányban is állíthatók. Ezzel a Yeti ötről négyüléses modellé alakítható.

A Yeti a hátsó ülések eltávolításával pedig 1 760 literes rakteret kínál. A Yeti motorpalettája a 77 és 125 kW (105 – 170 LE) teljesítménytartományban öt négyhengeres erőforrást sorakoztat fel, a két benzines, illetve három dízel konstrukció egyaránt kielégíti az EU 5 kipufogógáz-szabvány követelményeit.

Belépőmotorként az 1,2 literes TSI benzines szolgál, amely első ízben jelenik meg egy Škoda motorterében. E teljes egészében új fejlesztésű aggregát 77 kW (105 LE) legnagyobb teljesítményt, az 1 500 és 3 500 percenkénti fordulat közötti tartományon pedig 175 newtonméter forgatónyomatékot produkál.

A Yeti másik benzinmotorjául a négyhengeres 1,8 TSI szolgál, 118 kW (160 LE) teljesítménnyel, amely már igen alacsony, az 1.500 és 4.500 percenkénti fordulatszám közötti tartományban a vezető rendelkezésére bocsátja 250 newtonméter forgatónyomaték-maximumát. Ezen állandó összkerékhajtással szerelt változat hajtóanyag-fogyasztása átlagosan 8,0 literre adódik 100 kilométerenként (széndioxid-kibocsátás: 189 g/km).

A Škoda Yeti – nem csupán 180 milliméteres szabadmagasságának, hanem különösképpen negyedik generációs Haldex-tengelykapcsolóval működő állandó összkerékhajtási rendszerének köszönhetően – a műutaktól távol ugyancsak megfelel a legmagasabb követelményeknek. E korszerű hajtásrendszer az Octavia Combi 4x4 illetve a Superb 4x4 modellek technikájára épül.

A Škoda Kvasiny üzemében készülő Yeti első példányait 2009 második felében vehetik át vásárlóik. A legolcsóbb, kétkerékhajtású modell (Yeti Active 1.2 TSI) ára 4 598 500 forint. A legolcsóbb 4x4-es, a Yeti Active 1.8 TSI 4x4 5 999 250 forintért érhető el, míg a legdrágább Yeti Experience 2.0 CR TDI 4x4 ára 7 489 000 forint.


Címoldalról ajánljuk

Tovább a címoldalra

Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.