Ami biztos: a tervezés szűk egy évében mintegy 9,5 milliárd forintot költöttek el, ráadásul a leállítás után még további 3,8 milliárdot különítettek el a beruházás lezárásával kapcsolatos teendőkre.
A közelmúltban a Világgazdaság birtokába jutott „megvalósítási javaslat” összefoglalója egy újabb lehetőséget vetett fel: nyílt, nemzetközi pályázaton választja ki az állam vagy a MÁV azt a befektetőt, amely a legjobb ajánlatot adja a térség rehabilitációjára.
Ez a szereplő 20-25 évre koncessziót kapna a területhasznosításra és a vasúti létesítmények, berendezések fenntartására – derül ki a javaslatból. Az elvetélt kormányzati negyedre is kiterjedő beruházás és az ingatlanhasznosítás is az ő feladata lenne.
A lejárati idő után a létesítmények a MÁV tulajdonába kerülnének, a kereskedelmi építmények (irodaházak, raktárak, lakások, kulturális tömbök) a befektetőnél maradnának, és az üzemeltetésüket is a nyertes végezné.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.