A lépés komoly kétségeket ébreszt a légiközlekedés európai konszolidációját illetően - írja a Financial Times.
Moszkva azt szeretné, hogy Bécs bizonyítsa be: az Austrian Airlights még mindig osztrák tulajdonú.
Az ügy hátterében a két ország közti úgynevezett kétoldalú légiszolgáltatási egyezmény áll. Ez a 3 500 egyezmény közül az egyik, amely szabályozza, hogy melyik légitársaság hová repülhet, és kinek a tulajdonában kell állnia.
Légitársasági fúziók esetén az új cég nem automatikusan kapja meg a régi cég jogait.
Az osztrák cégnél bíznak benne, hogy sikerül meggyőzniük az oroszokat, hogy az AA még mindig egy osztráák cég - legalábbi a kétoldalú egyezmény szempontjából.
Repülésügyi szakemberek szerint az eset azt mutatja, hogy liberalizálni kell a légiközlekedési szabályokat.
A Lufthansa nem kommentálta a történteket. Az Austrian Airlights részvényeinek 96,55 százalékát tulajdonló cégben 49,2 százaléknyi rész van egy osztrák székhelyű, de 100 százalékig Lufthansa tulajdonában levő leányvállalat birtokában. A maradék 50,2 százalék egy Ausztriába bejegyzett osztrák székhelyű magánalapítvány tulajdonában van.
Portfóliónk minőségi tartalmat jelent minden olvasó számára. Egyedülálló elérést, országos lefedettséget és változatos megjelenési lehetőséget biztosít. Folyamatosan keressük az új irányokat és fejlődési lehetőségeket. Ez jövőnk záloga.